Zumo 550

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Teunissen

Zumo 550

Berichtdoor Teunissen » 12 mei 2013 00:20

Beste,

Ik heb een Zumo 550 en zag dat er een kaartupdate West Europa 2013.41 is (2,8GB). Het lukt mij wel om de kaart te downloaden maar niet om deze vervolgens te installeren omdat de beschikbare ruimte niet toereikend is. Als ik dan een kleiner gebied selecteer, lukt het nog steeds niet omdat er kennelijk niet voldoende ruimte is. GarminExpress geeft aan dat "de update is niet voltooid" Vervolgens krijg ik de keuzeknoppen OPNIEUW of NEGEREN, maar dan kom ik steeds weer terug is het vorige scherm.
Ook krijg is een melding dat de interne opslag bijna vol is en dat ik een geheugenkaart kan aanschaffen voor dit toestel.

De rapportage van mijn Zumo staat op http://jdm.javawa.nl/cAw0

Wat kan ik nu het beste doen. Ik vertrek over 2 weken naar GB, maar kan GB dus niet installeren.

Dank alvast
Martin
Johan1945

Berichtdoor Johan1945 » 12 mei 2013 07:16

Je kan beter updaten met de mapupdater en express vergeten.

Garmin LifeTime update "handmatig" uitvoeren en de MapUpdater handleiding
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 mei 2013 10:07

Gebruik inderdaad de MapUpdater, of installeer alleen de regio en koop een 4Gb SD-kaart en plaats daar via MapInstall of MapSource Great Britain op.

De makkelijkste manier is een 4Gb SD-kaart kopen, in de zumo550 te stoppen en Express te herhalen en alles op de SD-kaart te installeren. Dat is het minste gerommel.

Of: Zet volledige dekking van CN op SD kaart met Lifetime Update

Daarna met JaVaWa Device Manager controleren of er nog oude kaarten zijn achtergebleven en die verwijderen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
FREAKY FRANK

Berichtdoor FREAKY FRANK » 26 jul 2013 10:59

Ik heb mij een 4 GB kaartje aangeschaft en via mapudater centraal europa er opgezet. Nochtans blijft mijn zumo 550 geen kaart vinden , hoe komt dat ?

Wat doe ik verkeerd :-)
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 jul 2013 11:09

Als de 550 geen kaart heeft, is er een melding over vergrendelde kaarten? Zo nee, dat zitten er waarschijnlijk toch geen kaarten in.

Gebruik het programma JaVaWa Device Manager op de computer met aangesloten zumo 550 om erin te kijken.

Kaarten handmatig versturen kam met Garmin MapInstall of MapSource, dan kun je zelf bepalen welke kaartdelen er naar de zumo worden gezet.

Staat de kaart wel op de computer? Zo nee, volg dan deze procedure.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
FREAKY FRANK

Berichtdoor FREAKY FRANK » 26 jul 2013 13:50

T' is gelukt pfff.

Is wel omslachtig hé. Waarom kan mapupdater dat niet in éné keer goed installeren op de sd kaart. Nu blijf je maar dowloaden en kopieren ...

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”