Zumo 396 LMT-S en route vanuit Basecamp

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
ZX10R

Zumo 396 LMT-S en route vanuit Basecamp

Berichtdoor ZX10R » 15 mei 2019 20:14

Heb sinds kort een Zumo 396 LMT-S (voorheen een Zumo660) en ben wat aan het stoeien met een kant en klare route van GPStracks.nl.
De route in Basecamp gezet, herberekend en alle punten soft gemaakt m.u.v het begin en eindpunt.

De video van Mr.GPS "onderweg tanken en terug naar de route" heb ik gezien, maar toch loop ik even vast. Vanavond even een stuk van de route gereden en ergens maar even een ander weggetje genomen en de route daar stop gezet. (tanken bijvoorbeeld) Als ik de route nu weer wil starten met "Reisplanner" dan vraagt hij inderdaad om te kiezen tussen het begin- of eindpunt. Zit ik nu op het begin van de route in de buurt van het beginpunt en ik het kies het beginpunt,dan wil hij me rechtstreeks naar het beginpunt navigeren en laat hij de route ook helemaal niet zien op de kaart. Dit geldt ook bij het eindpunt, dus zit ik ergens op het eind van de route en ik kies het eindpunt, dan kijkt hij niet meer naar hoe de route verloopt en navigeert hij dan zo snel mogelijk naar het eindpunt. Zit ik dus ergens op het begin van de route, dan moet ik eindpunt kiezen en zit ik aan het eind van de route dan moet ik het beginpunt kiezen.

Vanavond dus ook nog even getest aan het eind van de route. Ca. 5km voor het eindpunt ben ik ff van de route af, de route uitgezet en de route ff opnieuw gestart. Nu moet ik dus "beginpunt" kiezen om de volledige route weer te kunnen zien op de kaart. Ik zie dus de route op de kaart en navigeer weer naar de route. Als ik dan weer op de route rij, dan valt het me op dat ik geen spraaknavigatie meer heb, is dat normaal? Ook heb ik het gevoel dat hij me wel weer naar de route navigeert, maar hij ook zijn eigen route naar het beginpunt neemt. Het lijkt er dus op dat hij met de route niets meer doet als ik hem onderweg heb gestopt en de route weer op wil pakken. Automatisch herberekenen staat uit.

Heel verhaal, maar ziet iemand misschien wat ik fout doe?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 mei 2019 17:11

Ik volg deze procedure ook meestal, maar soms gebruik allen het kaart overzichtsscherm om zelf een route te maken naar de route.

Nadat je op de route bent aangekomen, nogmaals de route stoppen er weer starten naar eindpunt, dan hoort de zumo de route gewoon op te pakken en niet te veranderen, maar gewoon het origineel te volgen.

Andere manier is vooral de route niet te stoppen en via kaart terug naar de route te rijden (2x tikken op scherm en wat schuiven en uitzoomen. En dan zelf terugrijden naar de route.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
ZX10R

Berichtdoor ZX10R » 16 mei 2019 19:03

Dank je Marco voor je reactie.

Ik denk dat het daar bij mij dus ook mis gaat, dus de route laden als ik niet op de route sta. Ik moet gewoon via de kaart terug naar de route rijden en dan de route weer starten.

De route niet stoppen is soms onmogelijk want als je ergens niet bekent bent dan moet je toch via de Zumo ff een tankstation zoeken. Ik ga zsm weer even een ritje maken en plaats hier dan ff mijn bevindingen.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”