Vreemde kronkels van mijn Garmin GPS nuvi 2699 LMT-D

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Hannelore

Vreemde kronkels van mijn Garmin GPS nuvi 2699 LMT-D

Berichtdoor Hannelore » 28 jul 2016 21:10

Mijn Garmin GPS nüvi 2699 LMT-D is nu ongeveer 1 jaar oud. Ben er over het algemeen heel tevreden mee. Onder andere het berekenen van een alternatieve route in geval van files en de rijbaanassistentie zijn handig en werken perfect.
Toen het toestel enkele weken oud was, stuurde het toestel mij op een 10-tal km van huis op een onbegrijpelijke manier verkeerd. Niemand is helemààl perfect, denk je dan, dus ook mijn Garmin niet. Maar de laatste maanden gebeurt dit plots met de regelmaat van een klok! Ofwel stuurt hij mij compleet verkeerd (voor wie de streek van Hasselt kent: tussen Kermt en Lummen stuurt hij mij bijvoorbeeld naar Spalbeek). Ofwel – en dit is een regelmatig terugkerend patroon – doet hij mij zonder reden een tijdje een parallelweg nemen alvorens terug te keren naar de oorspronkelijke hoofdweg! Dat kan gaan om 500 m rechtsaf op een hoofdweg, dan 3 km linksaf en nog eens 500 m linksaf, waarna ik terug op de oorspronkelijke hoofdweg uitkom… Maar het toppunt van ellende overkwam mij tijdens een driedaags verblijf met 8 personen (en twee wagens) in het Pajottenland. Daar stuurde hij mij op twee verschillende plaatsen een parallel lusje in van nog geen 50 m, op plaatsen waar 2 of 3 huizen iets verder van de hoofdweg stonden. Vervelend, ook voor de chauffeur van de wagen achter mij die bij het gezelschap hoorde…
Ik ben twee keer met het toestel naar de dealer geweest (een Garmin superdealer), maar daar staat men ook compleet voor raadsels. Al mijn instellingen staan volgens hen correct (snelste weg bijvoorbeeld). Ik heb ook alle kaartupdates gedaan. Dat betekent: CN Europe NTU 2017.10 Western Europe.
Het probleem is dat je je toestel helemaal niet meer vertrouwt. Geen al te leuk vooruitzicht, 1 week voor ik naar het zuiden van Frankrijk vertrek. Ik hoop dat ik niet in Athene of in Kopenhagen beland…
Heeft iemand dezelfde ervaringen, en, nog beter, een oplossing daarvoor?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jul 2016 11:03

Je kunt 1 ding doen:
- Controleer de vermijding in het toestel.
- Controleer dat er maar 1 kaart in zit (en de basiskaart, gebruik hiervoor het gratis programma JaVaWa Device Manager en let mogelijk nog even op dat de MTP instellingen zijn aangepast (zie help JDM).
- hard reset van toestel om het terug naar fabriek te zetten.

Indien dit het niet oplost voorzie ik maar 1 oplossing en dat is deze verkopen en een ander merk kopen die een andere kaartleverancier dan Here gebruikt, want dan zit het probleem in de kaart en daar kan de nuvi niks aan doen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”