navigator V valt uit na verbinding met PC

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Polleke

navigator V valt uit na verbinding met PC

Berichtdoor Polleke » 15 feb 2016 09:52

Ik heb dit weekend op een treffen aan de GPS tafel gezeten,
Bij een 5 tal navigators V had ik het volgend probleem,Als ik de navigator V aan de PC hang, begint die met het toestel te installeren,dan komt de balk van de kaart en het inwendige geheugen te voorschijn,en dan onmiddellijk schakelt het toestel zich vanzelf uit.dit alles in de laatste versie van Bacecamp met Windows 10

Als ik dan het toestel aan een andere PC hang (een oude met XP)waar nog een oude versie van Bacecamp opstaat, gaat alles zo als het moet.
zijn er nog die dit voor gehad hebben?

ligt dit aan een instelling in het toestel(omdat er ook waren die niet uitschakelde)?

Of is er ergens een instelling in Bacecamp die ik over het hoofd zie?
Polleke met Pan Europeaan +BMW 1150gs met zumo 550+Zumo 390+Tripy I+TRIPY II+routerol
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 feb 2016 07:18

Windows 10 doet er langer over om toestellen te herkennen en te installeren, soms pas bij een 2de of 3de keer gast het goed, haast en vlug willen werken werkt dan vaak tegen je in.

Mogelijk dat de toestellen die het wel goed deden de MTP setting was omgezet naar Mass Storage Mode. Of dat er een firmware verschil is.

De laatste die ik kan bedenken is dat er teveel stroom wordt getrokken door de V en dat daardoor de USB poort zichzelf uitschakeld om de poort te beschermen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Polleke

Berichtdoor Polleke » 16 feb 2016 09:42

Ik heb 1 toestel er 4 keer aan gehangen en hij bleef het doen,ook nadat ik de MTP setting had aangepast.

Het waren 4 nieuwe toestellen(eerste rit) en een ouder toestel ,dit stond zo vol ,(ik denk dat alle ritten en tracks van vorig jaar er nog opstonden)

De poort beschermen als er teveel stroom wordt afgenomen doet een XP dat ook? want daar had ik geen probleem

Ik was aan het denken als die aan een Mac hebben gehangen, zou dat problemen kunnen geven?(firmware verschil)
Polleke met Pan Europeaan +BMW 1150gs met zumo 550+Zumo 390+Tripy I+TRIPY II+routerol
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 feb 2016 09:53

Xp computer is waarschijnlijk usb 1.1. of 2.0. De windows10 laptop is mogelijk usb 3.0.

Plaatsen van een usb 2.0 hub ertussen kan een oplossing zijn.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Polleke

Berichtdoor Polleke » 16 feb 2016 11:22

klopt de Windows10 laptop heeft USB 3 poorten.en de Xp heeft USB 2 poorten
Ik ga me die hub aanschaffen,en ook een dikkere kabel,en dan zullen we het bij het eerst volgende treffen kunnen testen.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”