Garmin Nüvi 55 LM - weergeven van gpx-bestanden

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Erwindv

Garmin Nüvi 55 LM - weergeven van gpx-bestanden

Berichtdoor Erwindv » 02 jun 2015 11:56

Beste,

Heb me recent een gps Garmin Nüvi 55LM aangeschaft.
Een vrij basic model maar voldoet voor mij.

Toch een vraagje:
- Kan ik gpx-routes downloaden?
Ik vermoed van wel gezien ik via Basecamp blijkbaar de route kan opslaan op de GPS (op externe microSD-kaart )
Alleen... hoe krijg ik de route afgebeeld op mijn GPS, m.a.w. waar vind ik de route terug?
Ik dacht onder Toepassingen (Apps) --> Reisplanner --> Opgeslagen reis maar dit blijft helaas leeg.

Alvast bedankt voor de info.
Mvg.
Erwin
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 02 jun 2015 15:32

Als de nuvi routes aankan vanuit BaseCamp, dan dien je mogelijk nog even op het 3streepjes te drukken (in de Reisplanner linksboven) om de routes te importeren.

Dacht dat dit automatisch gebeurd bij het plaatsen van de routes in de GPS en niet naar de microSD kaart. Maar vaak bij nuvi's dien je handmatig de route te importeren.

Let wel op dat elke trip door de nuvi wordt herberekend (voor zover ik weet) en dat deze trip er dan in het toestel anders uit kan zien. Controleer routeinstellingen en vooral de vermijdingen en hou die gelijk tussen computer en toestel. Dan de meeste kans dat het goed gaat.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”