Nuvi 660 geformateerd

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Roger

Nuvi 660 geformateerd

Berichtdoor Roger » 31 mei 2015 13:40

ik ben een Garmin gebruiker in België, en heb bij foute manipulatie de basiskaarten van mijn NUVI 660 ERUO gewist door een format te doen.
Nu wil ik via de forumsite die mij werd aangeboden de kaarten terug installeren. bij elke download van de opgegeven mogelijkheden krijg ik een foutmelding dat deze niet kunnen gekoppeld worden.
Het schijf kopiebestand is beschadigd. wat moet ik doen om mijn Garmin terug te kunnen gebruiken.
mvg Roger
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 31 mei 2015 15:11

Ik begrijp nog niet echt wat er fout gaat.

Lukt het downloaden van de basiskaart niet van dit forum? Of lukf het niet om de City Navigator kaart te downloaden?

Ik weet dat de downloads hier in orde zijn en als dat niet op je computer lukt, dan naar een andere computer/internet verbinding gaan. Daarnaast zijn de basiskaarten alhier verpakt en gecomprimeerd, dus die dienen eerst uitgepakt te worden met een uitpakker (unzip programma) voordat ze bruikbaar zijn.

Tegenwoordig zit dit uitpakken qua mogelijkheden al in Windows, via wijzen naar het bestand en dan de rechtermuisknop, kiezen voor uitpakken lukt het dan vast wel.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 31 mei 2015 15:59

Roger schreef:Het schijf kopiebestand is beschadigd.

Dit klinkt alsof je een img-bestand probeert te openen door erop dubbel te klikken; dat gaat niet. Het is de bedoeling de juiste bestanden op de juiste plaats op je nüvi te zetten...

Om te beginnen: is het toestel nog wel bereikbaar via de Verkenner?
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Roger

Berichtdoor Roger » 31 mei 2015 17:09

Het toestel is nog bereikbaar via de verkenner, ook garmin express wordt opgetstart als ik het toestel aansluit op de pc met de vermelding dat er geen kaarten aanwezig zijn op het navigatietoestel NUVI 660 EURO.
Als ik de aangegeven map download en deze wil uitpakken krijg ik een hulpprogramma voor gecomprimeerde bestanden uit te pakken, dan verschijnt er ook een icoontje met alle bestanden in deze map uitpakken en dat lukt me niet. ik werk met een lenovo windows 8.1
Roger

Berichtdoor Roger » 31 mei 2015 19:42

Ik heb Winrar gedownload en nu werkt het wel. ik heb de kaart Benelux op de unit kunnen installeren.
Als ik in de toekomst een kaartupdate krijg van Europa, kan ik dat dan op een sd kaartje doen dat in de NUVI geplaatst is of moet ik dat rechtstreeks in de pc plaatsen.
Bedankt voor de steun die ik tot nu toe al gekregen heb en misschien tot binnenkort. grtjs Roger
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 31 mei 2015 19:49

De updates doen we tegenwoordig via Garmin Express en die zal als het goed is aangeven welke keuzen er zijn.

Tenzij het echt een oud toestel is, dan is het eerste een kwestie van de kaart alleen op de computer installeren en dan met MapInstall het gebied overzetten wat je nodig hebt. Als dat heel West Europa is, dan past dat waarschijnlijk alleen op de SD (of microSD) kaart.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”