Zumo 660 Boot niet in computer modus

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Motorrijders

Zumo 660 Boot niet in computer modus

Berichtdoor Motorrijders » 26 mei 2015 17:53

Hoi,

Ik heb dus mijn garmin zumo 660 een beetje verrot gemaakt.
Wat is er gebeurt, ik was bezig met een kaart update maar geheugen was vol.
Ik heb hierop mijn garmin een format gegeven (STOM STOM STOM) maar in het verleden heb ik dat vaker gedaan en kon ik hem weer aan de PC hangen en alles kwam weer terug... MAAR....het erge is nog dat tijdens het formateren de stroom is uitgevallen.
De format is dus niet afgerond...

Nu kan ik voor geen mogelijkheid mijn Garmin koppelen aan mijn computer.
Als ik hem aan zet MET SD kaart start de garmin op, er is GEEN kaart aanwezig en alles is in het engels.

Als ik de SD kaart verwijder dan start de Garmin op maar blijft die hangen bij loading maps en de garmin herstart zichzelf.

Als is de Garmin aan de computer via USB hang MET SD kaart start die gewoon op, niet in computer modus en kan ik wederom instellingen doen en geen keert oid.

Zonder SD kaart via USB gaat die weer in de herstart loop als boven.

De "Harde" reset modus (vinger rechts onderin en aanzetten) werkt helaas ook niet...

Wat is "de gouden tip" om de garmin weer tot leven te wekken.
Hij is inmiddels een jaartje of 5 oud dus garantie heb ik zeker niet meer :-(

EDIT: de topic: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=598 heeft mij niet geholpen, ook dan wordt de Zumo 660 niet gezien via USB
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 mei 2015 19:11

Probeer als aanvulling op de reeds gevonde procedure eens de Gamrin USB drivers te installeren.

En dan deze:
Hold down the power button on the nuvi and keep it held down. The screen will come on and then start to show Pre-Boot Mode across the bottom of the screen.

Of deze:
Power ON your Nuvi but DON NOT release your finger from Power button (keep pressed until the procedure ends)
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Motorrijders

Berichtdoor Motorrijders » 26 mei 2015 19:24

inmiddels zit ik 2 min met de powerknop ingedrukt maar geen Pre-Boot Mode te zien...
(wel de melding dat hij geen satelliet kan vinden :-) )

Wat heb ik gedaan, zumo 660 helemaal uit, batterij er af en aangezet (een reactie)
Batterij er in en powerknop indrukken (meer dan 120 seconde)
Garmin start gewoon op in het engels...

Zumo 660 helemaal uit, batterij er af en aangezet, geen reactie.
USB kabel er in, powerknop 120 seconde ingedrukt houden, uitsluitend de melding accu plaatsen...

Zumo 660 helemaal uit, batterij er af en aangezet, geen reactie.
USB kabel er in en direct powerknop ingedrukt houden voor 120 seconde zumo start gewoon op maar niet in USB / pro-boot modus...

In alle 3 de gevallen niet zichtbaar in windows (8) en updater programma
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 mei 2015 19:45

Ik heb verder geen idee. Tijd voor wegbrengen naar de recycling ben ik bang.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Motorrijders

Berichtdoor Motorrijders » 26 mei 2015 19:53

Marco schreef:Ik heb verder geen idee. Tijd voor wegbrengen naar de recycling ben ik bang.

Daar ben ik ook bang voor aan de andere kant kan een apparaat wat nog wel werkt niet zomaar meer te fixen zijn...
Morgen eens bellen met Garmin, zag dat ik hem in mygarmin op mei 2011 heb toegevoegd dus... wie weet...

Google me rot om via de SD kaart leven er in te krijgen.
Er moet namelijk een DS kaart in zitten anders komt die in een opstart loop... Wordt vervolgd, to zo ver thanks for de hulp!
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 mei 2015 20:44

Wat gebeurd er als je en oudere firmware uitpakt en als GUPDAT.GCD in de \Garmin\ folder van de microSD kaart zet en dan opstart?

Krijg je dan de vraag of je wilt downgraden?
Marco.

.
Motorrijders

Berichtdoor Motorrijders » 26 mei 2015 21:24

Marco schreef:Wat gebeurd er als je en oudere firmware uitpakt en als GUPDAT.GCD in de \Garmin\ folder van de microSD kaart zet en dan opstart?

Krijg je dan de vraag of je wilt downgraden?

Ja die vraag krijg ik dan wel, ik heb voor JA / Yes gekozen maar geen verbetering en met geen mogelijkheid in de recovery mode te krijgen
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 27 mei 2015 22:57

Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Motorrijders

Berichtdoor Motorrijders » 28 mei 2015 07:30

Hoi,

Topic had ik ook al gevonden en op zich werkte dat prima achter stopt het bij de 14e.
Kon mijn garmin weer in, format geven maar de originele flash terug ging niet.
USB zag de Garmin gedeeltelijk.
Windows Verkenner OK, maar USB mode niet.
(Zie reply van FunnyMedia)

De Zumo 660 wordt vandaag afgeleverd bij Garmin.
Ondanks geen garantie meer kon ik hem opsturen, kost dan 108 euro (in mijn geval) maar dan wordt die opnieuw geflashed etc (omruilen)
Altijd nog goedkoper dan een nieuwe
MoRRiS

Berichtdoor MoRRiS » 31 mei 2015 20:23

Hoi,
ik lees dat je inmiddels het apparaat opgestuurd hebt. Daar zal hij zeker weer OK van terugkomen :)

Mocht het nog eens voorkomen, en je wil dat geld er niet meer aan uitgeven, dan wellicht eens langskomen. Wil ik het ook wel eens proberen.
Het lijkt een beetje op wat ik een tijd geleden bij mijn Zumo500 heb gehad.
die heb ik uiteindelijk ook gereset, en een oude werkende kaart op een SD er opgezet.
(dat lukt met mapsource in ieder geval door de XML file op een SD kaart te zetten, en daar dan bijvoorbeeld een stukje van de NL kaart naartoe te uploaden).
dan die SD kaart terug in de Zumo steken. als hij dan boot, van daaruit weer verder werken.

En als een Zumo uberhaupt tot schroot verklaard wordt, dan hou ik me ook aanbevolen!
ik rij er regelmatig mee offroad, en dan krijgen ze nog wel eens wat voor de kiezen. Donor behuizingen zijn zeer welkom!
Motorrijders

Berichtdoor Motorrijders » 04 jun 2015 19:59

Ik heb hem vandaag dus weer terug gekregen maar ben toch een klein beetje teleurgesteld...

Allereerst was de vriendelijke meneer van Garmin aan de telefoon zeer duidelijk, 108 euro zou het mij kosten.
Het voorstel via de mail sprak "plots" over 141 euro...
Nu heb ik mijn ZUMO aangezet, oude software en kaart van 2012 er op.
Alles instellen, taal instellingen etc en update laten lopen.
Opnieuw opgestart en wederom alles opnieuw instellen...
Weer gedaan en ik denk het zal toch niet he...

Ik start de Zump OPNIEUW op en jawel hoor, ik mag weer alles in gaan stellen... Dat wordt morgen weer bellen, ben hier niet heel blij mee.
Ben wel verder dan de vorige keer en factory reset uitvoeren (vinger op scherm houden) werkt ook nog niet

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”