welke kaart verzorgt de route bij 2 geladen kaarten?

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
MoRRiS

welke kaart verzorgt de route bij 2 geladen kaarten?

Berichtdoor MoRRiS » 25 mei 2015 23:13

Hoi,
ik heb een City Navigator kaart, en een topografische kaart die ik allebei op de Zumo heb staan, en dus beide kan laden.
de vroegere topo kaarten waren niet routeerbaar, dus als er dan een route berekend werd, dan moest die wel van de City Navigator map komen.

De nieuwere topo maps zijn volgens mij van zichzelf routeerbaar (al kun je niet op straatnaam zoeken).

Welke kaart wordt dan gebruikt voor het berekenen van de route?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 mei 2015 11:17

Beide of om de beurt of net welke weg het dichtste bij de route ligt. Maar niet te beïnvloeden, zeer "gevaarlijk" dus, omdat je nu niet weet op welke kaart de route wordt berekend!

M.a.w. maar 1 routeerbare kaart aanzetten in de instellingen en de andere echt uitschakelen, anders wordt het lastig.

Wat wel kan is na het activeren van de route de 2de kaart weer aanzetten, herberekenen bij foutrijden uitzetten.

En indien een zumo550 nooit tegen de route in rijden (geeft ook herberekening).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
MoRRiS

Berichtdoor MoRRiS » 31 mei 2015 20:14

Ja, dat herberekenen wordt je afentoe simpel van. Zelfs als het uitstaat.
Dus zodra ik de eindtijd zie veranderen laad ik de route meestal snel even opnieuw.

Kan ik met javawa de routeerbaarheid van de topo kaarten uitzetten?

Aande andere kant, de wegen zullen neem ik aan zo goed als 100% overlappen, dus zou ook niet een heel groot probleem moeten zijn?
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 31 mei 2015 22:54

MoRRiS schreef:Kan ik met javawa de routeerbaarheid van de topo kaarten uitzetten?

Nee
MoRRiS schreef:Aande andere kant, de wegen zullen neem ik aan zo goed als 100% overlappen, dus zou ook niet een heel groot probleem moeten zijn?

Ook al overlappen ze, dan nog raakt het toestel ervan in de war. Het valt in de praktijk trouwens nog behoorlijk tegen met dat overlappen, ook al zou je anders verwachten.
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 jun 2015 06:21

Even een controle vraag. Hoe/waar komt de topo vandaan?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”