Zumo 550 & update naar 2015.40

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Scharre

Zumo 550 & update naar 2015.40

Berichtdoor Scharre » 06 apr 2015 14:41

Hoe moet ik dit precies doen ?
Garmin Express heb ik staan, versie 4.0.13.0
En ook de webupdater (icoontje met blauwe pijl).
En ook mapinstall 404

Mijn zumo 550 heeft 2 gig geheugen, én een kaartje van 8gb.

Garmin express zegt dat er teweinig ruimte is voor de kaarten.

Wat moet ik precies doen om alles geinstalleerd te krijgen op pc én op de zumo ?

Dank bij voorbaar
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 apr 2015 15:38

Mijn stappen voor de 550 zouden zijn:

Met Garmin Express de kaarten alleen naar de Computer downloaden.
BaseCamp stoppen/starten en controleren of de kaart netjes is ontgrendeld en bruikbaar.
Daarna met Garmin MapInstall alle kaart tegeltjes selecteren (vierkant slepen met de muis) en die naar de SD kaart verzenden.

Waarbij ik de SD-kaart zelfs direct in de computer zou stoppen en niet in de 550 laten zitten, dan gaat het een stuk rapper tijdens overzenden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Scharre

Berichtdoor Scharre » 06 apr 2015 17:27

Ik probeer es, dank je !
Scharre

Berichtdoor Scharre » 06 apr 2015 18:20

mapinstall is bezig naar de sd kaart, de 2015.40 was goed te zien in mapsource

Moet ik dan met javawa device manager of zo de kaarten op de zumo zelf verwijderen ??
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 06 apr 2015 20:08

Controleer na afloop even met JDM of alles er goed op staat en er geen oude kaartdelen achter zijn gebleven van andere kaarten.

Wereld kaart (WW BaseCamp hoort er ook op te staan en anders is die hier in de download sectie te vinden als je die mist..
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
MoRRiS

Berichtdoor MoRRiS » 25 mei 2015 16:58

Hoi,

Hoe zou ik (volgens Garmin) mijn Zumo500 de interne map moeten updaten naar alleen BeNeLux?
als ik dat via Garmin Express wil doen dan zegt dit programma dat er niet genoeg ruimte is op mijn Zumo. Om vervolgens met een paar regio's te kopen die ik wel mag installeren.
Dit zijn dan echter:
Italy& Greece
Nordics
UK&Ireland
Germany
Alps
Turkey

Daar kan ik niet zoveel mee. Ik wil benelux.
Ook wil ik ze niet op mijn SD kaart, die is al in gebruik voor vooraf kant-en-klaar gekochte maps.

Moet ik dan met mapInstaller aan de slag om zelf een 'regio' te klussen uit de juiste segmenten ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 mei 2015 17:15

Dit zou ik doen:

Met Garmin Express de kaart alleen naar de Computer laten zetten en niet proberen je zumo bij te werken.

Daarna met MapInstall een eigen regio maken/kiezen en die naar de zumo of de SD kaart te sturen.
Marco.

.
MoRRiS

Berichtdoor MoRRiS » 25 mei 2015 20:52

Tnx!
dat heb ik nu gedaan.
Heb de hele map gedownload zodat deze inderdaad op de computer staat.
Daarna met MapInstall een selectie gemaakt om als basismap te dienen op de zumo, maar uiteindelijk toch teruggevallen op mapsource om dit te doen.
omdat je daarmee de mapselectie een custom name kunt geven. En omdat je veel duidelijker kunt zien welk selectie je al hebt (zodat je die niet kiest voor een eventuele extra SD kaart waar ik andere stukjes van Europa opzet).
Alleen moet je hierna wel weer met de hand de gmapsupp.img naar gmapprom.img renamen om er echt een basismap op de Zumo van te maken.

Toch wazig van Garmin dat ze niet wat meer predefined selecties hebben van regio's om te selecteren in GarminExpress. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn (In MapSource zie je namelijk ook tot welke regio een segment behoord).
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 mei 2015 21:00

Top, goed gedaan.

Programma JaVaWa Device Manager is ook altijd handig als extra hulp.

Qua regio's kent Express bv BeNeLux+Frankrijk ook, zonet nog gezien, maar zonet ook gezien dat de oude LifeTime updater het ook nog steeds goed doet.
Marco.

.
MoRRiS

Berichtdoor MoRRiS » 25 mei 2015 21:10

JaVaWa ook gebruikt om te kijken wat er op staat.

Helaas werkt bij mij GarminExpress niet met alle regio's zichtbaar voor een update. Volgens mij is mijn Zumo500 oorspronkelijk ook een franse, en geen NL versie. Misschien dat dat nog ermee te maken heeft, maar ik kon ook niet Frankrijk als regio kiezen voor de update. Alleen die 5 die ik hierboven noemde, of heel Europa. Dus dat is wel vreemd.

Die garmin Lifetime updater, als ik die zou proberen? gaat die dan weer de complete map op een andere locatie opslaan? (ook HD ruimte is nog wat beperkt op mijn laptopje :)

Ik heb 4jr lang geen kaarten geupdate, was nooit nodig eigenlijk :) De bergpassen in de alpen veranderen niet zoveel. Ik was ook vergeten dat ik kaarten kon updaten op deze Zumo. we hebben er thuis 2, en de 2e heeft helaas geen lifetime updates.
Dat moet ik denk ik maar gaan aanschaffen nu.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 mei 2015 21:24

Nee, ik zou het zo laten. Geen tijd meer aan spenderen ;)
Marco.

.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”