Nuvi 1440 hangt in bootscherm

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.

Nuvi 1440 hangt in bootscherm

Berichtdoor Avatar » 21 dec 2014 13:25

Heb een vraagje ,
Ben nieuw hier op dit forum, het volgende is aan de hand: heb een Garmin nuvi 1440 van een collega.Als ik hem wil opstarten dan blijft hij hangen in het bootscherm en gaat niet verder. Wat kan ik hier aan doen??Help
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 21 dec 2014 19:36

Een duidelijke procedure is niet te geven, maar hangen in het bootscherm kan betekenen dat de software mist of dat het toestel leeg is of dat in het toestel zaken op de verkeerde plaatst staan. Of een verminkte kaart of andere verminkte bestanden

Als system software mist, dat is de procedure gelijk aan de 660 (maar dan wel met een nuvi 1440 firmware): http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=598

Indien het toestel nog wel op de computer kan worden aangesloten en via de verkenner is te benaderen, dan kan er met bijvoorbeeld het gratis programma JaVaWa Device Manager een scan gemaakt worden en dan een link naar het web rapport hier te plaatsen. Dan kunnen we meekijken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Berichtdoor Avatar » 21 dec 2014 19:58

Marco schreef:Een duidelijke procedure is niet te geven, maar hangen in het bootscherm kan betekenen dat de software mist of dat het toestel leeg is of dat in het toestel zaken op de verkeerde plaatst staan. Of een verminkte kaart of andere verminkte bestanden

Als system software mist, dat is de procedure gelijk aan de 660 (maar dan wel met een nuvi 1440 firmware): http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=598

Indien het toestel nog wel op de computer kan worden aangesloten en via de verkenner is te benaderen, dan kan er met bijvoorbeeld het gratis programma JaVaWa Device Manager een scan gemaakt worden en dan een link naar het web rapport hier te plaatsen. Dan kunnen we meekijken.

Dat is het nu ik akn hem niet zien op de computer, hij is niet te benaderen.Wat nu?????
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 21 dec 2014 20:24

De 660 procedure.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.

Berichtdoor Avatar » 21 dec 2014 20:55

Marco schreef:De 660 procedure.

Dat heb ik geprobeerd Marco , maar zodra ik de usb kabel in de computer steek gaat de nuvi 1440 gelijk aan en dan ziet de updater hem niet.
Wat nu???
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 dec 2014 10:51

Factuur opzoeken en kijken hoe oud de nuvi is.

Indien jonger dan 5 jaar?
- Garmin bellen en opsturen voor reparatie
- Bellen en opsturen naar de dealer waar deze gekocht is?

Ouder dan 5 jaar? Nieuw toestel kopen.

Of Google gebruiken om te zien of je in het Engels nog wat kan vinden over de nuvi 1440 met start problemen.

Dit is er 1 die ik tegen kom:
1. Power off the unit.

2. HOLD down the power button and you will see "Pre Boot Mode" appear on the lower part of the display. KEEP HOLDING the power button down and the display will flicker, do this until the pre boot mode message disappears. This seems to take a long time (60 seconds at least).

3. Once the pre boot mode message disappears release the power button and your device will perform some activities to recover from the above problem.

Apparently this sequence will only work with the above error. I hope this assists other if they encounter this problem.

http://www.gps-data-team.com/pda-gps-na ... c/479.html
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 dec 2014 10:56

Wat staat er eigenlijk in het boot scherm?
Is de accu voldoende geladen?
Marco.

.

Berichtdoor Avatar » 22 dec 2014 13:25

Marco schreef:Wat staat er eigenlijk in het boot scherm?
Is de accu voldoende geladen?

Allen het bootscherm komt er voor, en ja de accu is vol want ik hem de gehele dag aan de stroom gehad.
Ik probeer er een plaatje bij te voegen , maar het word niet opgenomen in het bericht .Het is 320 x181 pixels groot?????
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 dec 2014 20:32

Plaatje kun je direct bij imageshack.us plaatsen en dan de bbcode gebruiken om die hier te tonen.

(de img knop in het lijstje van commando's bij invoeren tekst hier kan ook)
Marco.

.

Berichtdoor Avatar » 23 dec 2014 15:14

Marco schreef:Plaatje kun je direct bij imageshack.us plaatsen en dan de bbcode gebruiken om die hier te tonen.

(de img knop in het lijstje van commando's bij invoeren tekst hier kan ook)

Hier is het plaatje

Berichtdoor Avatar » 23 dec 2014 15:15

De link naar het plaatje hoop ik.

Afbeelding
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 dec 2014 15:46

Ik heb het plaatje even zichtbaar gemaakt.

Enige wat ik kan bedenken is om via de WebUpdater te proberen of er toch een firmware in te zetten is.

Ik neem aan dat de GPS in de hand ook niet opstart, dus altijd dit beeld geeft. Indien de GPS in de hand wel opstart zou je alle routes eens kunnen wissen.

Of beginnen met een reset door de gps uit te zetten, dan de vinger op het scherm houden (licht indrukken) en dan weer aan te zetten en je vinger op de rechteronderhoek van scherm te houden totdat deze opstart met de vraag om alle gegevens te wissen.

Leidt dit ook nergens naar, dan is het bellen met Garmin en laten repareren (mits niet ouder dan 5 jaar).
Marco.

.

Berichtdoor Avatar » 23 dec 2014 16:08

Heb van alles geprobeerd maar verder dan het plaatje kom je niet.
Dus denk ik dan hij dood is.
Mijn dank voor jullie hulp!

mvg, Avatar

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”