Zumo is dood, en nu?

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Zumo is dood, en nu?

Berichtdoor Marco » 31 mei 2008 18:41

Zumo is dood, en nu?

Onder begrip zumo is dood word verstaan dat deze niet meer aan wil of niet meer uit wil.

Zumo reageert niet meer en staat aan:
* Druk de Power knop in en daarna kort de + (plus) toets, dan wordt de Zumo geforceerd uitgeschakeld.
* Hiernaar is de zumo meestal weer gewoon in te schakelen en te gebruiken

Zumo staat uit en wil niet meer aan:
* Neem een klein imbus sleuteltje en verwijder de accu uit de zumo. Laat deze accu er minstens 30 minuten uit (langer mag ook)
* Na 30 minuten de accu weer terugplaatsen en de zumo aanzetten.
* Plaats de zumo hierna aan de 220v lader die in de doos bijgesloten zit en laad de zumo flink op (1 á 2 dagen)

Zumo gaan aan en daarna weer vrij snel uit:
* Controleer na een firmware update of dit nog zo is als de SD kaart is verwijderd. Indien dit helpt, verwijder dan het bestand SD:\Garmin\GUPDATE.GCD En probeer je firmware update nogmaals, maar nu zonder SD kaart in je zumo.
* Probeer je zumo 1 (of meerdere malen) een Hard reset te geven. Houd je vinger in de rechter onderhoek op het scherm en druk op de power knop om de zumo aan te schakelen. Nadat de vraag om de data te verwijderen is verschenen kun je je vinger van de rechter onderhoek halen en voor Ja kiezen.

Preventief:
* In de zumo zit naast de accu ook een extra backup batterij voor vluchtig geheugen. Deze kan te leeg raken als de zumo niet zo heel vaak wordt gebruikt. Advies is dan ook om de zumo voordat je lang op vakantie gaat goed door te laden. Dit backup batterijtje word namelijk uit de gewonen accu gevoed, maar pas als die geheel is opgeladen.
* Indien je bij een korte stop de vraag krijgt of de zumo zich uit mag schakelen, geef dan gewoon een ja of nee en wacht niet op het antwoord. Geef ook gerust een Ja, want de accu doet het rustig 4-5 uur en dan word de accu ook weer eens ontladen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Carboom

Berichtdoor Carboom » 12 jan 2014 18:39

Vandaag geschrokken. Mijn Zumo 550 (2006) ging niet meer aan.
Gelukkig gaf punt 2 uit deze thread de oplossing.
Goed dat er mensen zijn die meer weten dan wat er in de gebruiksaanwijzing staat.
Hij doet het weer :-D
Bedankt

mvrgr Pieter
Imriyr

Berichtdoor Imriyr » 23 sep 2014 11:29

Bedankt voor de tips. De mijne ging ook aan en daarna vrij snel weer uit. Een testrit zonder SD kaart ging wel goed, dus op zoek naar de update file op de SD. Die stond er dus niet op. Mijn aanpak: SD kaart helemaal leeg gegooid en de kaart opnieuw er op geinstalleerd. Sindsdien loopt hij weer als een zonnetje.
LX125

Berichtdoor LX125 » 13 jun 2018 08:39

Ik heb dit probleem met mijn Zumo 210 :

"Zumo gaan aan en daarna weer vrij snel uit
* Controleer na een firmware update of dit nog zo is als de SD kaart is verwijderd. Indien dit helpt, verwijder dan het bestand SD:\Garmin\GUPDATE.GCD En probeer je firmware update nogmaals, maar nu zonder SD kaart in je zumo.
* Probeer je zumo 1 (of meerdere malen) een Hard reset te geven. Houd je vinger in de rechter onderhoek op het scherm en druk op de power knop om de zumo aan te schakelen. Nadat de vraag om de data te verwijderen is verschenen kun je je vinger van de rechter onderhoek halen en voor Ja kiezen. "

Ik krijg het zwarte scherm met Garmin logo en "loading maps" te zien en valt het toestel uit.

Als ik het toestel aan de pc koppel doet hij dit keer op keer maar ik krijg ze niet gekoppeld aan de pc.

Ik heb meerdere keren een hard reset geprobeerd met en zonder de sd kaart doch dit helpt niet.

Wat kan ik nog proberen ?
Zou het helpen om de sd kaart op een andere manier te formatteren? Indien zo, in welk formaat ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 jun 2018 12:21

Doet de zumo het wel als je deze niet aan de computer aansluit?
Wat doet de zumo als je de accu eruit laat?

SD kaart er gewoon uitlaten en niets met formatteren doen, want daar zit het probleem niet, probleem is waarschijnlijk een voedingsprobleem of een fout in de zumo220 geheugen zelf.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
LX125

Berichtdoor LX125 » 13 jun 2018 19:00

Marco schreef:Doet de zumo het wel als je deze niet aan de computer aansluit?
Wat doet de zumo als je de accu eruit laat?

SD kaart er gewoon uitlaten en niets met formatteren doen, want daar zit het probleem niet, probleem is waarschijnlijk een voedingsprobleem of een fout in de zumo220 geheugen zelf.

Het toestel doet altijd hetzelfde : Ik krijg het zwarte scherm met Garmin logo en "loading maps" te zien en valt het toestel uit.
Ik kan ze ook niet koppelen met de pc want ze blijft eindeloos hetzelfde doen.
LX125

Berichtdoor LX125 » 20 jun 2018 09:52

Mijn Zumo 210 wil niet meer opstarten.
Na de aan/uit knop te hebben gebruikt, verschijnt het Garmin scherm en na 5 seconden verdwijnt het en komt direct weer terug. De 210 komt echter niet verder dan deze fase.
Harde reset werkt niet.
Ik heb inmiddels geprobeerd hem met USB aan de PC te hangen maar deze wordt niet herkend.
Opladen via netvoeding helpt niet.

Graag wil ik de firmware opnieuw op mijn toestel installeren.
Weet iemand hoe ik dit kan doen zonder gebruik te maken van Garmin Express ?
Door het constant opnieuw opstarten van het toestel wordt deze niet herkend door Express.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 20 jun 2018 11:19

Probeer dit eens: viewtopic.php?f=22&t=598
Marco.

.

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”