Kaart niet te zien op Zumo 550

FAQ's voor Garmin zumo 210, 220, 340, 350, 390, 400, 450, 500, 550, 660, 590, BMW Navigator, zumo, IV, V en diverse nüvi en dezl modellen.
Macpro

Kaart niet te zien op Zumo 550

Berichtdoor Macpro » 27 jun 2017 16:09

Hallo,

Ik heb nog een Zumo 550 liggen, die mijn moeder (84!) gebruikte maar is overgegaan naar TT op haar iPhone.
Voor haar had ik Benelux geïnstalleerd, over de grens kwam ze toch niet. Nu wilde ik hem in mijn eigen auto gaan gebruiken.
Ik heb hem een clean gezet gegeven, en toen via map install een redelijk gedeelte van europa erop gezet.
Eerst via windows7 maar na 3 x had ik de moet opgegeven. (hij was in mijn 4 minuten klaar???)
Toen via de Mac, dat duurde zoals ik gewent was ca. 30 minuten. Echter nog steeds geen kaart zichtbaar.

Op windows via de verkenner en de Mac via de Finder zie ik wel de:
gmapsupp.img_tmp

en

gmapsupp.img

Beide met datums zoals ik hem net er had ingezet.
Op het scherm krijg ik alleen de wereld kaart en als ik Kaart info opvraag (op de 550) dan is het niet selecteerbaar

Weet iemand wat hier fout gaat?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 27 jun 2017 20:39

De gmapsupp.img is goed, gmapsupp.img_tmp niet, deze verwijderen en niet vergeten de prullenbak van de Mac te legen voordat je de zumo los maakt.

Met JaVaWa Device Manager programma kun je extra controle uitvoeren op de kaarten, Mits je niet met OSX Sierra werkt (of anders dit op een Windows computer doen).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Macpro

Berichtdoor Macpro » 29 jun 2017 09:30

Nou ik heb diverse pogingen gewaagt zowel met mijn Mac als windows, maar helaas het mag niet lukken.
(wel 4x geprobeerd via beide computers, ook '17 kaarten geprobeerd)

Alle kaarten eraf gehaald en toen een verse (18.1) deels erop gezet. Maar zelfs dat hielp niet.

Met JaVaWa Device Manager (windows) zegt hij iedere keer dat de kaart geen segmenten, 0, bevat. Ondanks dat hij bij de laatste poging 1 GB groot is. Tijdens laden zie ik wel dat hij er delen erop zet. (via mapinstall)

Het is neem ik aan einde verhaal 550
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jun 2017 11:02

Ik weet het zo ook niet, zet je de kaarten wel naar de juiste schijf/disk? En kijkt JDM naar de zelfde schijf/disk?

Anders een GPS Helpdesk sessie bij ons reserveren voor 30 minuten, dan kan ik meekijken.
http://www.gps-expert.nl/gpshelpdesk
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Polleke

Berichtdoor Polleke » 29 jun 2017 19:50

zijn die kaarten ontgrendeld voor de Zumo 550? of te wel horen die kaarten bij de Zumo 550
Polleke met Pan Europeaan +BMW 1150gs met zumo 550+Zumo 390+Tripy I+TRIPY II+routerol

Terug naar “Garmin zumo & nüvi & dezl”