Zet volledige dekking van CN op SD kaart met Lifetime Update

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Berry1000RR

Berichtdoor Berry1000RR » 21 mei 2014 08:08

Schiet me net te binnen dat ik niet precies de beschreven stappen heb gevolgd :oops:

Ik heb nml express gebruikt ipv lifetime updater. Zou dat het kunnen zijn?
Vanmiddag maar eens proberen
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 21 mei 2014 08:15

Er valt me nu 1 ding op en dat is dat intern de gmapbmap heet en dat daar de extrensie .img niet zichtbaar is, terwijl op de sd kaart vand e gmapsupp wel de .img zichtbaar is in de naam. Heet deze laatste misschien nu gmapsupp.img.img?

Heb je nu al het programma JaVaWa Device Manager geprobeerd? Daarmee krijg je veel gerichtere info en kun je ook makkelijk de bestandsnamen controleren.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Mboelis
Trainer
Contacteer:

Berichtdoor Mboelis » 21 mei 2014 08:57

Je bedoelt dat de extensies voor bekende bestandstypen verborgen zijn.

Dat is te verhelpen in de (Windows) verkenner via Extra > Mapopties > tab Weergave > verwijder vinkje bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen"

En als er een afwijkende procedure is gevolgd kan ik niet weten wat je precies hebt gedaan. Ik hoop dat je dat ook even uitlegt.

Express of lifetime updater maakt niet uit. procedure werkt met beide programma's
Zumo 550 GTM12 60CSx CNEUNT 2009 TOPO-NL Onroute08/09, fietskaart NL, K1100LT SE
Veiligheidsschroefje voor Zumo bestellen? http://www.boelis.nl/index_bestanden/Se ... crewNL.htm
Afbeelding
Berry1000RR

Berichtdoor Berry1000RR » 21 mei 2014 12:20

Marco schreef:Er valt me nu 1 ding op en dat is dat intern de gmapbmap heet en dat daar de extrensie .img niet zichtbaar is, terwijl op de sd kaart vand e gmapsupp wel de .img zichtbaar is in de naam. Heet deze laatste misschien nu gmapsupp.img.img?

Heb je nu al het programma JaVaWa Device Manager geprobeerd? Daarmee krijg je veel gerichtere info en kun je ook makkelijk de bestandsnamen controleren.

Oeps :oops:

Na installatie van JaVaWa kreeg ik gelijk te zien wat de fout was. Het bestand gmapsupp.img.img kon inderdaad niet gelezen worden. Na het hernoemen naar gmapsupp.img was het klaar.
Alles werkt weer zoals het hoort.

Bedankt voor de hulp :!:
Mboelis
Trainer
Contacteer:

Berichtdoor Mboelis » 21 mei 2014 12:33

bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat de oorzaak gevonden is. Veel navigatieplezier.

/Marco
Zumo 550 GTM12 60CSx CNEUNT 2009 TOPO-NL Onroute08/09, fietskaart NL, K1100LT SE

Veiligheidsschroefje voor Zumo bestellen? http://www.boelis.nl/index_bestanden/Se ... crewNL.htm

Afbeelding
Jolanda Heesen

Berichtdoor Jolanda Heesen » 07 okt 2015 18:16

Hallo,
Na het bovenstaande uitgevoerd te hebben werkt alles. :)
Nu heb ik nog mijn onroute motor kaart die ik al in basecamp heb gezet en opnieuw heb ontgrendeld. Maar nu wil ik deze ook op de sd card zetten.
Maar ik krijg de melding in basecamp:
U staat op het punt kaartgegevens te wissen die door Garmin zijn voorgeprogrammeerd. enz. enz.

Nu ben ik gestopt met het installeren want ik begreep dit niet. In eerste instantie heb ik op de sd card de bestaande bestanden die in het bovenstaande omgezet moesten worden van prom naar supp uitgebreid met een 1 en toen kon ik de onroute kaart installeren maar kreeg via javawa de melding dat deze niet gelezen kon worden omdat de naam gmapsupp1.img niet herkend wordt.
Dus weer teruggezet en nu dus de vraag wat te doen.

Op de sd card (16 gb) staan de volgende bestanden:
Garmin/
GPX
.express
gmap3d.gma
gmap3d.img
gmap3d.unl
gmapsupp.gma
gmapsupp.img
gmapsupp.unl

Ben al blij dat ik zover ben gekomen maar nu heb ik toch echt hulp nodig. Wie zo mij hierbij van advies kunnen dienen.
Bij voorbaat dank.

Jolanda
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 okt 2015 20:56

Zit de SD kaart nog in het toestel of gebruik je die los?

Op de computer gebruik je Garmin MapInstall programma?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Jolanda Heesen

Berichtdoor Jolanda Heesen » 07 okt 2015 21:29

Hoi Marco,

De sd card zit nog in de zumo 660 en ik gebruik basecamp op de pc om de kaart over te zetten naar de sd card.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 okt 2015 11:18

Aha, een zumo660 ja, dan zal de gmapsupp.img overschreven worden met de nieuwe kaart.

Wat je het beste kunt doen is de huidige gmapsupp.* bestanden hernoemen naar gmapsupp.*-uitt.

Daarna de OnRoute motorkaart installeren, BaseCamp start het losse MapInstall programma en je installeert de kaart op de microSD in de zumo 660.

Na installatie de nieuw gemaakte gmapsupp.* bestanden hernoemen naar gmapsup1.* en de gmapsupp.*-uitt bestanden naar gmapsupp.*

De Gmap3d.* bestanden moeten in de zumo zelf staan en zullen (voor zover ik weet) niet herkent worden door de zumo als deze op de microSD staan. Je kunt de gmap3d.* ook gewoon weggooien, aangezien het alleen 3D gebouwen zijn in grote steden (en dan alleen het centrum).
Marco.

.
Jolanda Heesen

Berichtdoor Jolanda Heesen » 08 okt 2015 15:52

Hoi Marco,

Bedankt voor je reactie.
Na wat gepiegel en wat uitproberen is het gelukt.

Ik heb de naam gmapsupp.img niet aangepast naar gmapsupp1.img maar naar gmapsup1.img en dan zie javawa het zonder fouten en op de zumo zie je alle drie de kaarten; onroute motorkaart/cn europe nt 2016.10 en de 3D versie.

Hartelijk dank voor je advies en hulp. Super. :)
Laatst gewijzigd door Jolanda Heesen op 08 okt 2015 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 okt 2015 16:13

sup1 en niet supp1
Marco.

.
Jolanda Heesen

Berichtdoor Jolanda Heesen » 08 okt 2015 16:18

hahahaha langs elkaar heen antwoorden.... maar alsnog bedankt hoor.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”