Eigen POI's in een Edge als kaart plaatsen?

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Eigen POI's in een Edge als kaart plaatsen?

Berichtdoor Marco » 04 dec 2011 21:02

POI's zitten standaard in het kaartmateriaal. En bij de meeste toestellen kunnen we eigen POI's bijladen via de Garmin POIloader volgens deze handleiding.

Helaas, de Garmin Edge serie ondersteund geen eigengemaakte en bijgeladen van POI's. Dan blijft over om de POI's als Waypoint (in de Edge meestal Locatie genoemd) te laden, maar dan stuiten we op de beperking dat er maar maximaal 100 Waypoints/Locaties geladen kunnen worden in een Edge. Niet echt geschikt dus.

Sinds een tijdje hebben we nu een extra mogelijkheid, en dat is het maken van een kaart van een Waypoint of POI verzameling. Deze kaart word dan in de Edge geladen en op dat moment komen deze eigen geladen Waypoints/POI's ook in de zoeklijsten bij Waarheen? in ons toestel terug.

Het belangrijkste gereedschap wat we hiervoor kunnen gebruiken is het programma is IMGfromGPX van JaVaWa.

De gebruikte programma's en informatie bronnen:
- JaVaWa IMGfromGPX
- Archies Campings
- JaVaWa GMTK
- Garmin BaseCamp
- Garmin MapInstall Windows (er is ook een Mac versie)

Waarom zou ik Archies Campings gaan laden? Er zitten toch al campings in City Navigator?

Hoe maak ik een kaart met IMGfromGPX van de gegevens van Archie?

Hoe kan ik de net gemaakte kaart in BaseCamp tonen en bekijken?

Hoe kan ik de kaart in de Edge laden?

In de buurt van Bordeaux zijn nu de campings te zien op de kaart:
Afbeelding

PoiLoader Edge
Edge 800 Poi
Edge 605 Poi
Edge 705 Poi
ImgFromGPX
Waypoint POI Kaart
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 jan 2015 15:18

Met dit gereedschap is het ook mogelijk om bijvoorbeeld de Santiago of Reitsma Rome tracks in te laden als een kaart in een toestel.

Zeker als je een Edge hebt kan dit zeer handig zijn onderweg.

Onderstaande beelden uit een Edge Touring:

Afbeelding --- Afbeelding --- Afbeelding
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Idworx

Berichtdoor Idworx » 30 jul 2015 21:47

Volgens de filmpjes alles uitgevoerd. Na installatie is de kaart wel te zien maar de campings zijn niet te zien in Basecamp. Als ik met de muis knop over de kaart ga/klik zie ik op de plaats van een camping wel even de groene tentjes verschijnen maar deze blijven niet zichtbaar. Het maakt niet uit hoever ik in- of uitzoom. De kaart blijft lichtbeige.
Als ik dezelfde kaart op de gps (montana) installeer is er ook niets te zien.
Weet iemand welke aanpassingen ik moet doen?
mvgr
Bert
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 31 jul 2015 10:32

De kaart is niet zozeer bedoeld om in BaseCamp te gebruiken, maar juist in het toestel.

Pas bij een bepaalde schaal worden de iconen getoond op het scherm en in BaseCamp. De aanname dat je dan alle icoontje op het scherm ziet is niet correct, en in vele gevallen ook niet handig, je scherm staat dan vol.

Gebruik het zoeken in toestel bij Waarheen - Extra - ... vind je dan de poi's bij je in de buurt.

In BaseCamp kun je ook zoeken gebruiken, met die kaart actief, maar meer logische is met een "normale" kaart met wegen/paden en dan via zoeken - Eigen nuttige punten. In BaseCamp kan ook per activiteit (fietsen/wandelen) geconfigureerd worden wat er op de kaart getoond dient te worden en via meer/minder detail kan ook bepaald worden hoeveel detail op welk zoom niveau wordt gegeven.
Marco.

.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”