City Navigator Europe NT.2010.30 kaart is er. Jan-2010

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Marco
Moderator
Contacteer:

City Navigator Europe NT.2010.30 kaart is er. Jan-2010

Berichtdoor Marco » 22 jan 2010 15:20

De nieuwe City Navigator Europe NT2010.30 kaart is uit.
(22 januari 2010)

Als je je Garmin nuvi/zumo toestel minder dan 60 dagen geleden hebt geactiveerd na aankoop (nieuwkoop en geen 2de hands ;) ), dan heb je recht op deze kaart en is die gratis.

Voor de mensen met nuLife abonnementen of als je je kaarten weer eens wilt bijwerken (zou ik gewoon wachten tot april/mei 2010) dan kun je de kaarten nu kopen of kopen+downloaden.

Altijd dien je je toestel te hebben geregistreerd bij MyGarmin op www.garmin.com Alleen na registratie is het mogelijk om de updates te installeren.

Kopen bij je lokale dealer, ik weet niet of die al de laatste DVD's bezitten en als je een ouder versie installeert of je dan ook gelijk de nieuwere mag downloaden. Of direct kopen en downloaden in Windows of Mac formaat via MyGarmin op de www.garmin.com website (kies Iers bv).

Hier is een speciaal draadje over alle problemen en oplossingen met de installatie
* CN 2010.30 Europa Update: Troubleshooting (LifeTime)

Specifieke problemen in het verleden gelden nog steeds, als ook de oplossingen:
* Kaart update naar 278 gaat fout, en nu?
* Kaart update naar 2720 gaat fout, en nu?
* City Navigator NT2009/NT2010 gebruiken met MapSource 6.13.7
* City Navigator update installeren, zonder toestel (update)
* Her installatie CNEUNT2009/NT2010, met Mapsource 6.15.7 en 6.13.7

----------------------------------------------------------------------
Installatie tips:

Let op tijdens installatie op een Windows machine dat er minimaal 15Gb harddiskruimte over is!
Tijdens de eerste installatie worden de bestanden uitgepakt, dit kan lang duren! Geduld dus en even op activiteit van het harddisk lampje letten.
Bij eerste installatie is de Product key (8 karakters) nodig een Internetverbinding en je toestel via USB aangesloten.
Product code in combinatie met je toestel zorgt ervoor dat de 25 karakters lange unlock code in je PC word ingevoerd, maar ook in je MyGarmin word geplaatst.

ATTENTIE:

Als je ook met één van de Waypoint OnRoute kaartproducten werkt (Fiets/Wandel/Motor), dan loop je tegen een probleem aan.
Met de lifetime wordt ook Mapsource geupdate naar 6.15.10. En vervolgens blijken alle OnRoute kaarten geblokkeerd (we zagen iets soortgelijks bij de nieuwste MapInstall van de Mac).

Waypoint neemt dit op met Garmin, maar een oplossing kan even duren.

Tijdelijke oplossing: als je tegen dit probleem aanloopt: ga even terug naar Mapsource 6.15.7. Daarvoor moet je wél eerst Mapsource even de-installeren via het Controlepaneel. En daarna de oudere 6.15.7 Mapsource versie installeren.

Zie ook http://www.onroute.nl/page/faq/71/1 [/quote]

Je kunt ook een Mapsource 6.15.7 pakketje (neem de multi versie!) bij ons vandaan halen en in een folder plaatsen, dan hoeft er niets te worden gede-ïnstalleerd of geïnstalleerd.

De City Navigator Europe NT 2010.30 (versie 13.30) bestaat uit 288 (5 extra) kaartdelen ter totale grote van ongeveer 1809.1 + 40,9 Mb t.o.v. 2010.20.

Maar niet alleen de kaart is weer wat grote geworden, nee, er zijn ook extra additionele bestanden:

- Tijdzones nu 0,6Mb (bestand \garmin\gmaptz.img ) +0b t.o.v. 2010.20
- 3D gebouwen nu 379,4 Mb (bestand \garmin\gmap3d.img ) +32.1 Mb t.o.v. 2010.20
- Kruispunt overzichten nu 446 Mb (bestand \garmin\jcv\D1281030A.JCV ) +8,7 Mb t.o.v. 2010.20

Niet veel groei in deze bestanden dus.

Garmin nuLife Maps
CNEUNT2010.3
CNEUNT2010.30
City Navigator NT Europe 2010 v13.30
City Navigator NT Europe 2010 versie 13.30
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 jan 2010 19:12

Het Mapsource 6.15.10 probleem reikt verder dan alleen de OnRoute kaarten probleem.

Ik heb vanuit Roadtrip (Mac OS X)mijn unlock code van deze kaart naar een Mapsource 6.15.10 installatie onder Windows7 gekopieerd, en invoer enzo gaat prima, maar de unlock code word niet geaccepteerd als een geldige door de nieuwe Mapsource en MapInstall programma's onder Windows, kaart blijft geblokkeerd.

Maar snel de 6.15.7 erop zetten, want dit is niks, ook Release notes van Mapsource kennen we niet.

Wat wel leuk is van deze kaart, IJsland staat er volledig op!!!
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 jan 2010 17:23

Release notes van Mapsource 6.15.7 naar 6.15.10:
1. Fixed an issue with the file save dialog when the file extension field is hidden.
2. Fixed an issue where MapSource would crash if the route avoidance dialog would be displayed twice.
3. Fixed waypoint category filter issue. Now only waypoints of the selected category will be displayed.
4. Fixed waypoint prefixes.
5. Fixed an issue where MapSource would crash with certain address searches.
6. Fixed memory leaks in the waypoint dialog and map rendering.
7. Fixed an issue with saving gpx files when the file path contains Asian characters.
8. Fixed some hotkey issues.
9. Fixed an issue with searching for certain POIs.
10. Fixed an issue with how unlock codes were stored that caused incompatibilities with applications like Training Center.
11. Support Web Link Extensions in Brazilian Portuguese.
12. Changed waypoint image size to follow the user selected symbol size.[/quote]

Aanvullend:
Als de kaart op je PC is geïnstalleerd en je probeert dit op een 2de PC te herhalen, dan blijkt dat er een beveiligingsbestand is gemaakt met de extentie .GMA

De problemen beginnen als je de update op een 2e computer wilt installeren. De gebruikelijke aanpak is om handmatig het exe-bestand uit te pakken met WinRAR, 7-Zip, Zipeg, alles te kopiëren naar de 2e computer, en via het *.msi bestand te installeren.
Dit werkt met 2010.30 ook, maar als je Mapsource opstart krijg je de melding dat de kaart vergrendeld is. Even de unlockcode op de gebruikelijke manier invoeren dus. Helaas, werkt niet; de kaart blijft vergrendeld.

De oorzaak van dit probleem is een ontbrekend certificaat bestand. Dit certificaat aangemaakt tijdens de eerste installatie, en wordt online gecontroleerd.

Dit bestand kan CNEUNT2010.30.gma heten en is te vinden op de Windows PC in:

XP C:\Documents & Settings\[gebruikersnaam]\Application Data\Garmin\Maps\

W7 C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Roaming\GARMIN\Maps\
(Vista ook)

GPS X:\Garmin\ als GMAPPROM.GMA

Pas als dit bestand wordt gekopieerd naar de 2e computer op dezelfde plaats zal de kaart werken.

Op/in de Mac:
Op de Mac bestaat bij mij dit GMA bestand ook (voor me 278 nuLife abbo), maar heeft een andere naam (bij mij 835A6CD7-42D7-4AFC-A97F-C0662345B57C.gma) en is als een .GMA bestand te vinden in de gebruikers folder:

/Gebruikers/[gebruikersnaam]/Bibliotheek/Application Support/Garmin/Maps

(of in je GPS)

! De naam van het .GMA bestand maakt niet uit, alleen de extensie en de plaats van het bestand zijn belangrijk.
Laatst gewijzigd door Marco op 29 jan 2010 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 jan 2010 08:13

Lane Assist of eigenlijk JunctionView functioneert niet meer.

Lane Assist = rijstrookhulp en zit in de kaart
Junction View = kruispuntenoverzicht (de "foto's") en zit in een apart bestand.

De "foto's worden niet meer getoond en Garmin maakt ook zelf de fout om het Lane Assist te noemen. Maakt verder niet uit, hieronder de oplossing die in vele gevallen werkt.

Oplossing:
- Zoek in je toestel de folder \Garmin\JCV\ op
- Hierin staat het bestand cneuro_2010_30_jcv.JCV
- Hernoem dit bestand naar cn201030.JCV (formaat is 8.3 tekens, anders werkt het niet!)
- Test nu het toestel weer.

Als je de naam niet voldoende inkort werkt het nog steeds niet!!
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 10 feb 2010 14:07

Ondertussen is er alweer een 2de nieuwe versie uitgekomen vna deze kaartupdate.

De eerste zaten fouten in, onder andere het hierboven beschreven Junction View bestand. De 2de werd 2010.30b genoemd en op dit moment is de 2010.30c uitgekomen. Productiedatum staat op 1 februari 2010 van de bestanden die ik in de set voor de Mac heb.

Als het goed is zouden nu de foutjes van het JCV bestand, en fouten in Italië en Spanje/Portugal opgelost moeten zijn.

Bij mezelf merk ik dat de JCV naast de oude word geplaatst, dus dat is 448 Mb verlies van capaciteit. Goede bestand heet D1281040A.JCV de andere kun je verwijderen uit de \garmin\JCV\ folder in je toestel.
Marco.

.
Karina

Berichtdoor Karina » 19 feb 2010 18:14

Marco schreef:Je kunt ook een Mapsource 6.15.7 pakketje (neem de multi versie!) bij ons vandaan halen en in een folder plaatsen, dan hoeft er niets te worden gede-ïnstalleerd of geïnstalleerd.

Zonet alle programma's op nieuwe laptop geïnstaleerd (wat een werk....) en wil nu voor deze oplossing gaan. Wellicht domme vraag.... waaraan zie ik welke verse de multi versie is? (en wat is eigenlijk het verschil?)
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 feb 2010 23:39

8 November 2009:
MapSource_6137_NL.zip offfffff de concurrrent use version

De eerste link is een versie die je over je bestaande Mapsource versie kopieert en de 2de is de versie voor gelijktijdig gebruik (gelijktijdig = concurrent)
Marco.

.
Karina

Berichtdoor Karina » 20 feb 2010 12:46

Zo logisch... :wink:
Thanks!
Skyflie

Berichtdoor Skyflie » 16 mar 2010 18:55

beste

ik heb bij de aankoop vn mijn garmin ook de city navigator erbij gekocht

ik stak het cd'tje in de lezer en hij begon me de installatie.
Dan opende ik mapsource en vroeg hem om de kaarten tz ontgrendelen.

Ik voerde mijn serienummer in en de code van de kaarten maar dan kwam hij zeggen dat de gegevens niet konden opgeslagen worden.

Nu zit ik dus met het probleem dat ik de kaarten niet op mijn edge krijg. Weet iemand een oplossing hiervoor?
GPS Expert
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor GPS Expert » 18 mar 2010 16:19

De Unlock code is 25 tekens lang.

Kijk eens of u die van uw MyGarmin accoutn kunt ophalen.
Skyflie

Berichtdoor Skyflie » 18 mar 2010 18:28

GPS Expert schreef:De Unlock code is 25 tekens lang.

Kijk eens of u die van uw MyGarmin accoutn kunt ophalen.

heb het ondertussen al gevonden :)

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”