CN EUROP 2020.20 NTU Kaartupdate op Nuvi 3598 geeft geen detail voor Zuid-Europa

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Guido Belgie

CN EUROP 2020.20 NTU Kaartupdate op Nuvi 3598 geeft geen detail voor Zuid-Europa

Berichtdoor Guido Belgie » 21 okt 2019 22:24

Ik ben nieuw op het forum en dit is de eerste keer dat ik een vraag stel op een forum, dus excuses
als niet alles volgens de regels verloopt.

Ik heb problemen van de kaartupdate CN EUROPE 2020.20 NTU op Nuvi 3598.
Het resultaat van Javawa device manager is terug te vinden in de link: http://jdm.javawa.nl/FRxu
Bij de laatste kaartupdate werd CN EUROPE NTU 2020.20 geplaatst maar die dekt enkel N-Europa.
Ik heb dan via Mapinstall CN EUROPE NTU 2020.2 er bij geplaatst omdat die een volledig dekking
geeft voor Europa.
Probleem is nu dat er verschillende kaartsegmenten dubbel staan waardoor de schermopmaak
op de nuvi traag verloopt en waarschijnlijk problemen zal geven bij routering van aangemaakte routes.
Ik had gedacht om CN EUROPE NTU 2020.20 ( Gmapprom.img ) te verwijderen maar ik las
dat de mogelijkheid bestaat dat de GPS niet meer benaderbaar is via Mac en waarschijnlijk niet meer
zal opstarten, dus ik zit dan nog met een groter probleem en durf dat niet te doen.
Ik zocht het forum af maar vond nergens een oplossing.
Wie kan helpen ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 okt 2019 21:56

Wat ik zou doen is alle drie de City Navigator (naam bestand) uit de gps en van microSD verwijderen. De gmapprom.img mag blijven.
Daarna de microSD vervangen voor een model van 8 of 16 Gb ipv de huidige 4Gb.

Daarna met Garmin Express de kaart opnieuw laten installeren.

Mijn vermoeden is dat de All South er niet is opgezet doordat de microSD te klein is bevonden.

Gebruikt nog wel in JDM de optie om de Mac prullenbak van gps en microSD uit te schakelen ( in extra menu).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Guido Belgie

Berichtdoor Guido Belgie » 23 okt 2019 22:39

Hartelijk dank voor het vlugge antwoord.
Momenteel zit ik echter met de camper in Spanje, maar zodra ik weer thuis ben koop ik een groter SD-kaartje en probeer ik het uit.
Ik laat je zeker het resultaat weten.
Guido Belgie

Berichtdoor Guido Belgie » 05 nov 2019 15:41

Heb een kaartje gekocht van 16 GB en geplaatst.
Heb gedaan wat u voorstelde echter zonder resultaat, alleen N-Europa wordt terug geïnstalleerd.

Bij kaartupdates via Express vraag ik wel steeds om de kaart ook op computer te installeren.

Bij het opnieuw installeren van de kaarten via Express naar de GPS heb ik wel gemerkt dat Express de kaart terug installeert vanaf mijn computer
ipv ze op te halen op de site van Garmin.

Ik veronderstel nu dat bij de volgende nieuwe kaartupdate Europa volledig zal geïnstalleerd worden vermits er nu voldoende ruimte is, maar dat is afwachten.

Voorlopig heb ik het opgelost door met Mapinstall het ontbrekende deel van Europa zelf samen te stellen en bij te plaatsen op de GPS.
Het is echter wel een prutswerk om te maken dat bepaalde kaartsegmenten niet dubbel staan.

Ik wacht dus de volgende kaartupdate af en probeer dan opnieuw.

Ik zal het resultaat laten weten.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”