Kaart toont niet meer in Garmin GPSmap 60CSx

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Utrechters

Kaart toont niet meer in Garmin GPSmap 60CSx

Berichtdoor Utrechters » 17 apr 2019 18:16

Vorig jaar kon ik op mijn oude Garmin GPSmap 60CSx de basis kaart die meegeleverd was op microSD kaartje gewoon zien en gebruiken. Daarnaast kon ik via open source extra kaarten downloaden en op het microSD kaartje zetten. Zo kon ik ook in het buitenland gebruik maken van kaarten. Vandaag wilde het apparaat zowel de basis kaart die indertijd meegeleverd is als andere gedownloade open source kaarten niet meer zien.

Ik heb op de website van Garmin gezocht. Heb eerst Garmin express geïnstalleerd op mijn laptop, omdat daar bij stond dat je dan software en kaarten kon bijwerken. In dat programma kreeg ik echter de melding dat mijn apparaat daar niet door wordt ondersteund, en dat ik daarvoor Garmin webupdater moest hebben. Die heb ik geïnstalleerd, en daarin mijn apparaat gezocht. Dan krijg ik de melding te zien dat de software op het apparaat up-to-date is.

Begrijpt iemand hoe dat kan en hoe ik de kaarten weer zichtbaar kan krijgen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 18 apr 2019 18:58

Voor zover ik weet hoort het allemaal gewoon te werken. Mogelijk dat na 9 april de datum tijd verkeerd staat. Tenzij u de kaarten laad met MapInstall (via BaseCamp) dan ligt de oorzaak in MapInstall.

Hier staat de procedure om een oudere versie terug te zetten:
viewtopic.php?f=21&t=1643
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Utrechters

Berichtdoor Utrechters » 19 apr 2019 18:04

Bedankt voor de reactie! Ik ga van het weekend even uitproberen.
Utrechters

Berichtdoor Utrechters » 19 apr 2019 18:28

Ik gebruik nooit mapinstall, weet ook niet hoe dat werkt. Het apparaat heb ik gekocht met een microSD kaartje erin. Als ik dat kaartje inlees in mijn laptop staat er een gmapsupp bestand op met een kaart van Nederland. Die heb ik eerder met succes gekopieerd naar mijn laptop, voor een vakantie tijdelijk vervangen door een ander gmapsupp bestandje met een kaart van een ander gebied (gedownload via open source kaarten). Toen kon ik op vakantie die kaart zien. En daarna weer vervangen door het oorspronkelijke bestandje en zag ik weer de kaart van Nederland. Maar van de week werkte geen enkele kaart meer.
Het GPS apparaat geeft gewoon de juiste datum en tijd weer. Is er nog iets anders wat ik kan instellen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 apr 2019 19:47

Staat de kaart in de folder \Garmin\ ?
Heet het bestand gmapsupp.img (precies zo).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Utrechters

Berichtdoor Utrechters » 20 apr 2019 16:15

De extensie van het bestand kan ik niet zien op mijn laptop, maar voor de rest klopt het precies wat je schrijft.
Utrechters

Berichtdoor Utrechters » 20 apr 2019 16:16

Mijn laptop geeft aan dat het bestand van het type "schrijfkopiebestand" is.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 apr 2019 11:47

Dat is in principe goed. Ik weet het zo even niet, mogelijk op een oud microSD kaartje kijken hoe het daarop staat?

Anders onze GPS Helpdesk inschakelen, om even mee te kijken waar het fout gaat.
Marco.

.
Utrechters

Berichtdoor Utrechters » 22 apr 2019 12:40

Bedankt voor het meedenken!
Het gaat om het originele bestand op het originele kaartje. Ik heb geen ander kaartje in huis.
Hoe kom ik bij de GPS helpdesk en hoe werkt dat?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 apr 2019 20:06

U kunt de informatie over de GPS Helpdesk hier vinden: http://www.gps-expert.nl/cms/gpshelpdesk
Marco.

.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”