Eigen POI indelen bij gevaarzone alarm ?

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Patjes

Eigen POI indelen bij gevaarzone alarm ?

Berichtdoor Patjes » 26 aug 2016 10:12

Bij "gevaarzone alarm/waarschuwingen" op de gps wil ik graag;
-verwittigd worden bij garmin flitspalen, mijn flitspalen in buitenland.
-NIET verwittigd worden bij toeristisch info, mijn flitspalen in eigen land, ...

Nu is er een mogelijkheid om bij de "gevaarzone alarm/waarschuwingen" de garmin flitspalen en eigen nuttige punten te selecteren(zie bijgevoegde foto aub).

De poi plaats ik met Garmin poi loader.
Mijn Poi (eigen nuttige punten) staan in de map "garmin/poi" als een gpi bestand.
Ook al geprobeerd deze in mappen te zetten bij "garmin/poi" maar dat geeft geen verandering.

Graag hulp.

Afbeelding Afbeelding

post image
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 27 aug 2016 11:26

In het in- en uitschakelen van gevarenzones is het alleen mogelijk alle eigen waarschuwingen aan of uit te zetten en niet per bestand.
Er zijn dus maar 2 keuzen in je toestel: Garmin aan/uit en EigenPunten aan/uit

Wat is wel mogelijk?
Per bestand of set bestanden bepaal jij zelf of er een nabijheidsalarm dient te worden gegeven, dus je kunt bestanden maken zonder waarschuwingen erin en bestanden met waarschuwingen erin. Hiervoor start je dus ook POIloader iedere keer weer opnieuw op.

Pas wel op met nummers in bestandsnamen, want dat wordt automatische begrepen als een nabijheidsalarm. Lees ook de help van PoiLoader door om er meer van te begrijpen.

Zelf werk ik met 2 sets POI's een set waarin ik juist waarschuwingen wil en een set zonder. Dit doe ik door een folderstructuur aan te maken:

lijst1\flitspalen\NL.gpx
lijst1\flitspalen\BE.gpx
lijst1\flitspalen\FR.gpx
...
lijst1\bergpassen\Alpen.gpx
lijst1\bergpassen\Pyreneeen.gpx
..

lijst2\Campings ANWB\NL.gpx
lijst2\Campings ANWB\BE.gpx
lijst2\Campings ANWB\FR
...
lijst2\Tanken\N.gpx
lijst2\Tanken\BE.gpx
...
lijst2\Motor dealers.gpx
...

Mag maar 1 folder diep zijn! met de PoiLoader kies je dan voor de folder lijst1/lijst2 en ik dacht dat het soms ook nodig was om in lijst ook een GPX/CSV te hebben staan als je met folders werkt.
Op deze manier heb ik maar 2 rruns van PoiLoader nodig om alle POI's in mijn toestel te zetten.

Wil je de Garmin flitspalen op ene bepaald moment niet weten in een land, hernoem dan de bestandsextensie in je toestel naar bv Belgie.GPI-UITTT
Dit lukt natuurlijk alleen op een computer en kan niet ff onderweg ongedaan gemaakt worden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”