schrijfkopie bestand ?? wat is dit

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Johntw

schrijfkopie bestand ?? wat is dit

Berichtdoor Johntw » 25 apr 2016 08:47

Na het uitpakken van een streetmap kaart kan ik er verder niets mee.
Als ik het bestand wil openen komt er een melding ,
schijfkopie is beschadigd !!
En kan de kaart dus niet installeren.
Voorheen als ik een kaart had uitgepakt kon ik met install. wel verder.
Wat doe ik fout ? Garmin GPS map 62s en windows 10
Ook bij het installeren van uw basiskaart het zelfde probleem
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 25 apr 2016 16:30

Een IMG-bestand (dat is waar het hier om gaat) kun je niet openen, die plaats je op het toestel of SD-kaart in de juiste map (meestal x:\Garmin)

Windows noemt een IMG-bestand een "schijfkopie", maar dat is het in dit geval dus niet.

Als je van plan was een kaart op je computer te installeren, dan heb je het verkeerde bestand gedownload. Voor toestel, PC of Mac worden afzonderlijke downloads aangeboden op garmin.openstreetmap.nl
Afbeelding
Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Johntw

Berichtdoor Johntw » 25 apr 2016 18:05

JaVaWa schreef:Een IMG-bestand (dat is waar het hier om gaat) kun je niet openen, die plaats je op het toestel of SD-kaart in de juiste map (meestal x:\Garmin)

Windows noemt een IMG-bestand een "schijfkopie", maar dat is het in dit geval dus niet.

Als je van plan was een kaart op je computer te installeren, dan heb je het verkeerde bestand gedownload. Voor toestel, PC of Mac worden afzonderlijke downloads aangeboden op garmin.openstreetmap.nl

Dank u voor de snelle reactie op mijn vraag.

Moet ik dan uitpakken op de externe sd kaart in de Garmin , met de Garmin aangesloten op de computer , als ik een kaart wil installeren?

Want als ik de kaart bij uitpakken op een micro sd kaart , gestoken in de computer , en ik plaats daarna deze kaart in de Garmin kan ik hem niet vinden.

Met het javawa device manager programma om de sd kaart te controleren zie ik de overgezette kaart wel.
JaVaWa
Ervaren
Contacteer:

Berichtdoor JaVaWa » 25 apr 2016 22:12

Het bestand moet wel in de juiste map staan. Om welk toestel gaat het?
Afbeelding

Kijk op http://www.javawa.nl voor software voor Mac OS X en Windows, informatie, tips en poi's
Johntw

Berichtdoor Johntw » 26 apr 2016 07:22

Goede morgen.

Het toestel is een Garmin GPSmap62S
Het micro sd kaartje geeft het station F aan.
En de map had ik garmin genoemd.
Kan ik een kaart programma ook naar de op de computer aangesloten GPS slepen en dan in de externe kaart SLEPEN ?
Ik durf niet zoveel meer te expirementeren want ik ben de basiskaart ook al kwijt geraakt.
Die moet ik er dus ook weer op terug zetten.

Groet
John
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 apr 2016 16:47

Het uitgepakte bestand in de Garmin\ folder op de microSD kopieren met de Windows Verkenner, vooral niet dubbel klikken, dan wil je het bestand openen, maar er is geen enkel programma op je computer wat hier mee om kan gaan.

Daarna via de rechtermuisknop de eigenschappen van het ebstand controleren, de naam mag allene letters en cijfers bevatten en geen spaties en de extentie moet .IMG zijn (in hoofd of kleine letters).
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Johntw

Berichtdoor Johntw » 30 apr 2016 19:29

Javawa , en Marco van GPS Expert

Beiden bedankt voor de informatie.
De basiskaart heb ik er ook weer op . En de kaart van Europa ging er nu zonder problemen op.
Ik had de kaart niet in de Garmin map gezet.
Met javawa device manager kon ik simpel de kaart in het juiste bestand zetten.

Nog maals bedankt voor de snelle reactie`s van jullie.

Groet
John

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”