De duidelijkste kaart op kleine schermen ?

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Merel

De duidelijkste kaart op kleine schermen ?

Berichtdoor Merel » 22 mar 2016 22:44

Ik gebruik mijn gpsmap 62s maar af en toe voor outdoor wandelingen en volg de evolutie van kaarten niet op de voet. Intussen staan de varianten van het OSM kaartmateriaal vermoedelijk niet stil.

Voorbeelden van screenshots zijn er wel maar het is moeilijk te achterhalen hoe al die aspect-verschillen in de praktijk uitvallen.

Ik vraag ik mij af welke in praktijk momenteel de meest geschikte OSM of openfiets kaarten zijn voor Garmin GPSmap 62s (met klein scherm bedeeld)

Nodig :
- Routeerbaar voor Garmin
- De kleinste paden moeten aanwezig zijn.
- Straatnamen ook aanwezig ! En voldoende leesbaar.
- Voldoende kleuren en contrast.

Bedankt
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 mar 2016 21:13

Zelf gebruik ik om te fietsen de OpenFietsMap Light editie, waarbij ik meestal de details nog wat lager zet, om juist minder details op het scherm te krijgen.

Voor wandelen gebruik ik de OSM Topo variant (Garmin (new style)). De kleinste paadjes staan hier op.

De Topo Nederlans Light/Pro heeft de meeste details, maar daar zitten soms paadjes in die niet eens bestaan of ooit een wildspoor waren.

Straatnamen zitten overal in, niet altijd doorzoekbaar, maar wel te lezen op de kaart. Kleuren en contrast is persoonlijk, voor mij is het voldoende. Soms is hier met veranderen van TYP bestanden mee te spelen om een ander kleurenbeeld te krijgen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Merel

Berichtdoor Merel » 24 mar 2016 17:07

Nuttige info welke mij tijd zal uitsparen met vergelijken !
:wink:

Mijn volgend device zal toch wel met een grotere display zijn. Voorbereiding op PC en een gedrukte overzichtkaart blijven alleszins toch het best; niet te vergeten een handig klein gewoon kompas.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”