Openfietsmap installeren op GPS map 62s met Macbook

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
VerdonckIgnace

Openfietsmap installeren op GPS map 62s met Macbook

Berichtdoor VerdonckIgnace » 22 feb 2016 14:34

Hoe installeer je Openfietsmap kaarten op het toestel met behulp van Macbook-Mapinstall. Installeren op de Mac lukt maar niet op het GPS toestel.
Ik volgde de procedure zoals uitgelegd op de site van Openfietsmap (lees mij)
maar het lukt niet. Ik zoek tevergeefs dat img bestand. Met windows ku je dat bestand gemakkelijk uitpakken, maar met de Mac?
Wie kan helpen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 feb 2016 18:59

Als de kaart op de Mac is geïnstalleerd, zie je die kaart dna ook in Garmin BaseCamp?

Zo ja, start dan Garmin MapInstall op, kies toestel en dan de kaart welke je wilt installeren. MapInstall maakt van je selectie dan één groot IMG bestand aan.

Zorg dat je Garmin BaseCamp direct bij Garmin download en niet via de AppStore, anders ff opnieuw Garmin BaseCamp installeren, anders mis je MapInstall.

De andere methode is dat je het extra bestand met daarin de naam gmapsupp hebt gedownload, die wordt uitgepakt, waarschijnlijk in de folder gmapsupp...etc in je download folder, daarin staat 1 bestand de gmapsupp.img en die kun je met de Finder kopiëren naar de \Garmin\ folder in je toestel of naar je microSD kaartje. Maar altijd in de \Garmin\ folder bij outdoor toestellen
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”