Nog 1 keer vragen

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Maltje

Nog 1 keer vragen

Berichtdoor Maltje » 05 jun 2015 12:17

De problemen bij grensroutes blijven duren.
Garmin gps64
Kaarten enkel op toestel.
Sluit toestel aan op Imac.
Open Basecamp.
Open daar een gedownloade route.
Heb met openstreetmap een kaart gedownload,belgie-Nederland.
Niet beide landen volledig maar de delen die ik nodig heb.
In basecamp route herberekend.Route loopt enkel op Belgisch grondgebied!!
Met enkel kaart van Belgie lukte het niet.
IK zet de route over op mijn garmin,rij naar een plaats in de route.
Zet toestel op,FIND,die bepaalde route,na een tijd GA,en dan krijg ik de fout dat de route niet kan berekend worden omdat kaarten niet geldig zijn.
Wat doe ik fout?Al betwijfel ik dat ik het probleem ben.

mvg

:) :)
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 jun 2015 12:38

Als het 2 aparte kaarten zijn, kan er een grens probleem zijn.

Als je op http://garmin.openstreetmap.nl met de manual tile selection 1 kaart hebt gemaakt en die gebruikt zou het goed horen te gaan.

Als je met OSM Combiner aan de slag gaat weet ik het resultaat zo even niet, mogelijk doordat je dan met de losse kaart tegels wertk gaat het wel goed.

Maar, sluit nooit uit dat dit toevallig net in jou deel in de grens een probleem in de OSM kaart is. Die pas wordt opgelost als de fout in OSM wordt gecorrigeerd.

Wat gebeurd er als je er 50km naast gaat zitten met maken van routes?
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Maltje

Berichtdoor Maltje » 05 jun 2015 13:13

Andere routes maken lukt wel,het is te zeggen dat ik geen foutmelding krijg als ik op "ga" klik.
Wat moet er eigenlijk gebeuren als je een eind van de route bent,en je klikt op "GA".

mvg
Maltje

Berichtdoor Maltje » 05 jun 2015 14:34

Heb nog ff iets geprobeerd.
Ik heb de probleem route nog eens geopend in basecamp.
Heb er enkele punten uit gehaald.
De route is nu wat anders maar loopt over de grens(originele route was dit niet het geval)
En zet het over op mijn garmin,gebruik de zelf gemaakte kaart.
GEEN FOUT!!
Dat wil dus zeggen dat er in de route die ik gedownload heb,een fout zit?

mvg

PS,zelfs alleen met de kaart van Belgie werkt het.Dan geeft hij in Nederland de te volgen route maar ik zie dan geen straten enzo(normaal natuurlijk)
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 jun 2015 16:28

Tsja, wat is fout? De route of de kaart, of staat er alleen een routepunt onhandig, of staat die goed, maar is er geen pad in de kaart op die plek. Een gerouteerde route is geheel afhankelijk van de kaart en de gebruikte instellingen. Meestal gaat het goed en soms niet. De fout is niet altijd duidelijk. De route dient wel voro gebruik te zijn behrekend in toestel of BaseCamp.

Soms helpt het om de activiteit van de route eerst op direct te zetten en daarna weer als wandel/fiets te laten berekenen.

En zoals in de OpenFietsMap kaart, snelwegen vermijden mag niet gebruikt worden. Maar voor een Topo OSM of Garmin juist weer wel.

Dit maakt de gerouteerde route daarom ook de meest complexe vorm van navigeren met Outdoor toestellen en schakelen we daarom vaak over op sporen. Geen instructies (TomTom in het bos), maar ook geen gedonder met routeringsinstellingen of paden die niet in de kaart staan. Gewoon de lijn volgen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Maltje

Berichtdoor Maltje » 05 jun 2015 17:15

Ik ben al blij dat het niet aan deze "domme belg" ligt.

mvg

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”