Kunne alle kaarten op een Garmin 64

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Maltje

Kunne alle kaarten op een Garmin 64

Berichtdoor Maltje » 22 mar 2015 11:56

Mag ik eender welke topo kaarten installeren op mijn garmin,en dan een route,die gemaakt is op een andere kaart,overzetten naar mijn garmin?
Of moet ik exact dezelfde kaart op mijn garmin zetten waar ik de route mee gemaakt heb.

mvg
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 22 mar 2015 12:35

Bij routes is er veel informatie die in de kaart zit (wegen, classificaties, etc) die gebruikt worden bij het berekenen van de route. Als er een andere kaart in de GPS zit, zal de GPS de route opnieuw berekenen op de in de GPS actieve kaart en zal de route er heel anders uit komen te zien.

Bij routes is het dus absoluut het beste om de kaart gelijk te houden en ook de berekening (routering) instellingen tussen computer en toestel gelijk te houden.

Echter, als je van de route een spoor/track maakt in BaseCamp en dan het spoor overzet, dan kun je die wel prima op een willekeurige kaart volgen, deze wordt namelijk niet berekend. Nadeel is geen aanwijzingen onderweg, maar zelf op de paarse lijn blijven.

Zorg er wel voor dat je op je toestel maar 2 kaarten actief hebt. Eén daarvan is de WWBaseMap en 1 andere kaart. Anders weet je toestel niet welke kaart je bedoeld bij routes en wordt traag omdat er veel te veel op het scherm moet worden getekend.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”