Suzuki Infotainment System (Garmin)

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Zwatte

Suzuki Infotainment System (Garmin)

Berichtdoor Zwatte » 28 nov 2014 15:31

Ik ben bezitter van een Garmin Zumo 350 met lifetime update voor op de motor en heb Basecamp en Garmin Expres op mijn laptop geinstalleerd. In Basecamp heb ik de kaarten CityNavigator Europ NTU 2015.3 en een OSM map. Zo ver zo goed. Geen enkel probleem met gebruik buiten de gewone Garmin perikelen.
Ik heb ook pas een Suzuki SX4 S-Cross met het origineel Infotainment System van Garmin, de recentste software heb ik al via de Garmin site voor Suzuki kunnen bijwerken via SD kaart, volgens de site kan ik voor mijn geregistreerd Infotainment ook tegen betaling van 60 euro de recentste kaart installeren. Maar dat gaat over NT kaart met nummer 2013 dus volgens mij verre van recente kaart. Dus wou ik nu proberen de OSM kaart die ik inmiddels op een SD kaart heb, zoals in de Zumo, in mijn infotainment system laden. Twee onbekende factoren houden me nog tegen, kan het system de kaart laden en als routeerbaar gebruiken en ten tweede (nog erger) wis ik dan niet de originele kaart?
Beetje een bericht buiten de gangbare discussies maar ik wou ze toch ergens stellen.
mvg
Ronny
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 28 nov 2014 16:09

Waarschijnlijk kan de OSM kaart gewoon gebruikt worden. Indien die kaarten op een SD staan, kun je een extra SD maken en die gebruiken voor je OSM testen.

Voor een toestel is een OSM kaart gewoon een Garmin kaart, behalve als er in het infotainment systeem extra beveiligingen zijn ingebouwd.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Zwatte

Berichtdoor Zwatte » 28 nov 2014 16:26

Garmin City Navigator NT 2013.40 (verouderd) staat nu voorgeprogrammeerd in het ingebouwde systeem (wagen nieuw gekocht october 2014). Aangeboden recente kaart aan 65,00 euro via https://suzuki.garmin.com/suzuki/site/shoppingCart is NT 2014.20. Volgens mij reeds beschikbaar van september 2013.
Updates bijwerken van software en kaart gebeurt via SD kaart, in Basecamp door mij zelfgemaakte routes (met maximum 8 viapunten) heb ik ook via SD kaart (onverhoopt) kunnen inladen EN gebruiken.
Vrees dus dat OSM kaart de voorgeprogrammeerde originele gaat overschrijven en dan moet die OSM kaart wel werken zoals in de Zumo of ik zit zonder GPS begeleiding. Is wel een duur grapje dan.
Ronny
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 28 nov 2014 19:04

Als je geen mogelijkheid hebt om de interne kaart naar SD terug te zetten, dan kan het je hooguit 65 euro kosten voor de oudere CN kaart update.

De 2014.20 kaart is inderdaad een jaartje oud, maar niet overdreven oud.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Zwatte

Berichtdoor Zwatte » 28 nov 2014 20:07

Ik heb, tegen beter weten in, mail opgestuurd naar support garmin.be.
Wacht op een antwoord, anders wacht ik tot volgend jaar. Misschien is dan een recentere kaart, en niet weeral van een dik jaar oud, te koop.
Of misschien komen er nog enige bruikbare reacties binnen. Zal wel moeilijk worden door de relatief weinige gebruikers die hier op de verschillende GPS fora grasduinen.
Maar je weet maar nooit, moest ik iets bruikbaar binnenkrijgen zal ik het hier plaatsen er kan maar iemand zijn voordeel mee doen.
Thanks
Ronny
Zwatte

Berichtdoor Zwatte » 29 nov 2014 15:21

Misschien de oplossing??? Dat "merk" Mawson? komt bij mij er ook op bij gebruik van JaVaWa Device Manager. Volgende zoektocht zal naar het laden van POI flitspalen gericht zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=qdXXeeIPxsQ

Ronny
Zwatte

Berichtdoor Zwatte » 01 dec 2014 19:00

Geachte,

Onze dank voor uw e-mail en voor uw interesse in ons productgamma.

Wij kunnen helaas geen support bieden voor OEM versies zoals het Infotainment system van Suziki, u dient hiervoor te rade bij Suzuki zelf.

Wel kan ik u meegeven dat kaarten en kaartupdates gebonden zijn aan één enkel toestel. Uw kaartlicentie van uw zumo gebruiken voor uw infotainment system is dus uit den boze.

Antwoord van HelpDesk Garmin BeLux
Mijn vraag ging dan nog over OpenStreetMap
Ronny
Zwatte

Berichtdoor Zwatte » 09 jun 2015 15:20

Kleine update.
Op het infotainment in de Suzuki zelf staat de kaart NTU 2013.41 als momenteel gebruikte kaart niettegenstaande Suzuki(Garmin) in zijn update spreekt van NT 2014.20.
Volgens de hoofdzetel Suzuki wordt er maar eenmaal per jaar een update aangeboden door Garmin (???). Ik verwacht dus ten vroegste dat dit gaat gebeuren bij de update 2016.20.
Ik heb via een sd kaart, waarmee ook de software update probleemloos gebeurt, een OSM proberen te laden. Het infotainment systeem ziet wel de beide kaarten maar ik kan geen kaart kiezen. Ook een extra Garmin stem kan ik niet inladen. Heeft er misschien mee te maken in welke map je die moet aanbieden aan het infotainment system.
Ook resetten met de SD kaart (OSM kaart) in het infotainment systeem brengt geen verandering. Had ik ergens eens gezien op you tube, wel met een Garmin (illegale?) kaart.
Spijtige zaak dus, een heel duur infotainment system met maar 1 update per jaar aan 65 euro. Plus geen mogelijkheid om een lifetime update aan te schaffen die tegenwoordig (bijna) standaard aangeboden wordt.
Het zal afwachten worden vrees ik,
Ronny
Zwatte

Berichtdoor Zwatte » 24 aug 2015 09:39

Joepie, eindelijk 2 jaar na het verschijnen van NT2014.20 is er een nieuwe kaartupdate van Garmin voor Suzuki drivers.
Helaas de nieuwste update is 2015.20, ook al een jaartje geleden uitgebracht. Misschien is het dat wat ze bedoelen met een jaarlijkse update, kaart een jaar later ter beschikking stellen. :(
Gelukkig hebben ze nog een schaamtegevoel, nieuwe :? update wordt aangeboden met een korting van 50%, dus 32,50 euro. :roll:
Zal het geknoei tussen Garmin en Suzuki nog maar een jaartje aan zien, en mijn Zumo 350, met 2016.10 kaart tegen de venster plakken. En mijn dure extra GPS optie gebruiken om een adresje te vinden. :evil:

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”