topo benelux

FAQ's over City Navigator, Topo en OnRoute kaarten, POI's (Nuttige Punten) en overige software onderwerpen.
Mariboto

topo benelux

Berichtdoor Mariboto » 07 mar 2014 09:44

Ik heb hier ergens gelezen dat de DVD versie maar aan 1 toestel gekoppeld kan worden, en daarover is mijn vraag ook ontstaan omdat mijn huidige edge 800 het ineens niet meer doet, en het zou kunnen dat ze me straks een ander toestel toesturen.
Hoe zit het dan met het gekochte kaartmateriaal als hieraan de product ID aan gekoppeld zit?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 mar 2014 15:13

Als door een reparatieproces je toestel word omgewisseld (de oude ingenomen) dan zal Garmin de licentie overzetten naar je nieuwe toestel.

Dit gaat niet altijd automatische, mogelijk dta je nog even contact op dient te nemen met de Garmin Helpdesk na ontvangst van het vervangende toestel.

http://www.garmin.com/nl/support
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Ank

Berichtdoor Ank » 29 aug 2014 10:57

sinds een paar dagen heb ik een zgn newly overhauled legend hcx-toestel omgeruild bij Waypoint/Garmin;van Garmin heb ik een nieuwe ontgrendelcode gekregen, mijn laptop meldt dat de Topo Benelux nu ontgrendeld is (nadat ik alle nieuwe nrs van code, toestel etc had ingevuld), maar nu ik die topo over wil zetten meldt Mapsource dat de kaarten nog vergrendeld zijn. Wat nu? Moet ik misschien eerst de Topo helemaal verwijderen van de laptop? Toen ik de cd erin deed kreeg ik de vraag Topo herstellen of verwijderen? ik koos toen voor herstellen.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 29 aug 2014 11:21

Ank schreef: mijn laptop meldt dat de Topo Benelux nu ontgrendeld is

Welk programma, MapSource, BaseCamp of een webbrowser?

Ank schreef: maar nu ik die topo over wil zetten meldt Mapsource dat de kaarten nog vergrendeld zijn.

Dan is de ontgrendelcode nog niet goed op je laptop geland.

Waarschijnlijk is de eerst in Internet Explorer of andere browser. Herhaal het ontgrendel proces, maar lees goed wat er staat, er kan ook staan dat je de codes wilt ophalen en dat dien je dan te doen.

pas als de kaart in MapSource ontgrendeld is (en dat kan soms inhouden dat MapSource even gesloten en weer gestart dient te worden. In MapSource in het menu Hulpmiddelen is meer info over de kaarten te vinden, misschien dat daar ook de oude code nog genoemd staat, die kun je dan verwijderen,
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Ank

Berichtdoor Ank » 29 aug 2014 16:06

In Mapsource bij kaartproductenbeheer staat dat Top.B ontgrendeld is. Ik heb nu ook bij het tapblad ontgrendelbare regio's gekeken, daar stond ook Topo B, ik heb op toevoegen geklikt, nu staat er 2 maal Topo B, vreemd, maar het overbrengen naar de GPS is nu wel gelukt. :roll: !!
Blackrosegul

Berichtdoor Blackrosegul » 07 jan 2015 17:52

maar nu ik die topo over wil zetten meldt Mapsource dat de kaarten nog vergrendeld zijn. Wat nu? Moet ik misschien eerst de Topo helemaal verwijderen van de laptop? Toen ik de cd erin deed kreeg ik de vraag Topo herstellen of verwijderen? ik koos toen voor herstellen.??
Try out our free ccna basics pdf and latest comptia ccna wireless study guide - pass-4sure training courses to get high flying success in final and security plus training exams
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 jan 2015 18:13

Topo overzetten van de ene naar de andere computer, gaat het beste met het gratis programma JaVaWa GMTK. Dit programma kopieert je topo naar een USB-stick (of harddisk) inclusief de licentie code.

Wil je het handmatig doen, bestanden kopiëren, dan staat op de nieuwe computer de licentie sleutel niet en dien je de unlock procedure te herhalen volgens de originele handleiding.

De unlock code staat in het Windows Register of in een bestand, maar op de oude computer ook te zien in MapSource. In MapSource op de nieuwe computer weer intypen. JaVaWa GMTK regelt alles voor je op dit niveau.

Heb je de oude computer niet meer of is die kapot, dan zul je beste contact met Garmin opnemen voor het verkrijgen van je code.
Marco.

.

Terug naar “Kaarten, POI's en overige”