OnRoute Motorkaart v1.02 -> v2.10 update op zumo220

FAQ's for ANWB/Promotor/Waypoint OnRoute Wandel, Fiets, Motorkaarten en het OnRoute 2007/2008 of 2008/2009 route maak programma
Mhlruben

OnRoute Motorkaart v1.02 -> v2.10 update op zumo220

Berichtdoor Mhlruben » 10 mar 2013 14:13

Hallo,

Sep 2010 heb ik een Zumo 210 met Onroute Motorkaart v1.02b (2010/2011) en op miniSD kaart 1001 Motorroutes gekocht.

Onlangs de update Onroute Motorkaart v2.10b (2013/2014) BeNelux+DACH aangeschaft, geregistreerd en geïnstalleerd mb.v. Basecamp. Alles ging prima, kaart is op het toestel geplaatst.

Toen ik het resultaat met JaVaWa Device Manager bekeek, zag ik twee foutmeldingen. Bleek dat Motorkaart v1.02b (2010/2011) op het toestel niet overschreven was (neem aan dat dit de normale procedure is). De update had een v1.02b (met recentere datum) op de miniSD kaart geïnstalleerd. Bij deze kaarten stond dus een waarschuwing (mogeijk conflict met ander kaart bij het rijden van routes).
Verder viel me op dat de v2.10 kaart in 2 keer 3 bestanden verdeeld was over het toestel en de miniSD kaart.

Ik heb allereerst de v1.02b met oudste datum van mijn toestel verwijderd en die op de miniSD naar het toestel verplaatst. Waarschuwing was nu weg.
Vervolgens heb ik getracht alle 3 de v2.10 kaarten van miniSD naar het toestel te plaatsen. Maar vanwege dezelfde namen ging dit niet zonder overschrijven (gezien de verschillende bestandsgrootte, vermoede ik dat het alle 6 verschillende bestanden waren). Hernoemen lukte niet.

Toen maar alles opnieuw geïnstalleerd (miniSD kaart tijdens de installatie eruit gehaald).

Nu staan op het toestel de Motorkaart v1.02b en v2.10. Maar ik vraag me nu af, moet de v.1.02b er wel (apart) op staan?
Als ik met JaVaWa Devide manager beide kaarten bekijk zie ik (op het eertse gezicht) de kaartsegmenten van de v1.02b óók terug onder de v2.10?
Oftewel, heb ik de BeNeLux er nu dubbel opstaan?

Ben ook nieuwsgierig wat ik in eerste instantie fout heb gedaan?

Groet Marcel
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 10 mar 2013 16:18

De installatie procedure van de nieuwe OnRoute verwijderd NIET de oude kaart van de GPS.

Verder zou je alvorens verder te gaan met de JaVaWa GMTk de oude versie 1.02 van je computer af kunnen gooien (of eerst een backup maken en dan pas verwijderen.

Installatie met BaseCamp zal installatie met MapInstall geweest zijn, als je in BaseCamp kiest om kaarten te installeren, dan word het aparte programma MapInstall gestart (ook los via startmenu te gebruiken).

MapInstall probeert bij installatie van een kaart de oude bestanden te overschrijven, op zumo550 en 660 enzo, maar omdat op de zumo220 de bestandsnamen zelf te bepalen zijn, wordt er niets overschreven.
En MapInstall heeft er totaal geen weet van dat OnRoute 2.10 een update is op OnRoute 1.02... dus word de nieuwe ernaast gezet.

Wat te doen?
Ik zou alle OnRoute kaarten helemaal uit de zumo 220 verwijderen en daarna via BaseCamp/MapInstall opnieuw installeren, maar nu heel specifiek alleen naar de microSD. Dan blijft de ruimte in de zumo beschikbaar voor City Navigator kaart materiaal.

Geeft MapInstall je niet specifiek de keuze in het begin om de microSD te kiezen, haal dan de microSD uit de zumo en plaats deze direct in de computer. Verzend de OnRoute 2.10 kaart en daarna microSD terug in zumo220.

Sluit de zumo220 weer aan op de computer en nu alleen nog even met de JDM zorgen dat de kaart in de juist folder komt en mogelijk een andere naam krijgt.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “OnRoute Kaarten en PC Programma”