Instelling on-route kaart

FAQ's for ANWB/Promotor/Waypoint OnRoute Wandel, Fiets, Motorkaarten en het OnRoute 2007/2008 of 2008/2009 route maak programma
Patjes

Instelling on-route kaart

Berichtdoor Patjes » 30 jul 2016 23:52

Ergens heb ik gelezen dat bij het selecteren van de on-route kaart (andere kaarten uitvinken), het best het toestel (navigator 5) opnieuw op te starten!
Dit is best vervelend en wat gebeurt er als dit niet word gedaan ?

Moet er bij het selecteren van de on-route kaart een voorkeurinstelling geselecteerd worden ?
Ergens dacht ik gelezen te hebben dat snelwegen vermijden niet mag aangevinkt worden.
Kan men de functie bochtige wegen selecteren of best niet.
Moet er nog ergens op gelet worden ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 31 jul 2016 13:45

Patjes schreef:Ergens heb ik gelezen dat bij het selecteren van de on-route kaart (andere kaarten uitvinken), het best het toestel (navigator 5) opnieuw op te starten!
Dit is best vervelend en wat gebeurt er als dit niet word gedaan ?

Dan kan het voorkomen dat de stembegeleiding het niet meer doet of dat er geen aanwijzingen meer worden gegeven.
Vooral belangrijk als je met navigatiegeluid rijd.

Als je het niet doet, is de kaart schijnbaar niet echt uitgeschakeld. Meeste keren heb ik problemen bij teruggaan naar City Navigator, dan merk je het vrij snel als je de Nav V of 590 of 390 niet hebt uitgeschakeld!

Patjes schreef:Moet er bij het selecteren van de on-route kaart een voorkeurinstelling geselecteerd worden ?
Ergens dacht ik gelezen te hebben dat snelwegen vermijden niet mag aangevinkt worden.
Kan men de functie bochtige wegen selecteren of best niet.
Moet er nog ergens op gelet worden ?

Buitenland:
Snelste tijd, alleen onverhard vermijden en optioneel tolwegen

Nederland:
Bochtige wegen, alleen onverhard vermijden en optioneel tolwegen

Zie hier meer info: http://www.onroute.nl/index.php/onroute ... 5-2016-msd
Ik zie dat ze het hier ook over U-bochten hebben, dat is meestal geen handige om uit te zetten in het buitenland, kan tot grote omwegen leiden, U-bochten zijn keren op de weg of scherpe kruisingen (scherp links of rechts af). Kan meewerken, maar ook tegen je werken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “OnRoute Kaarten en PC Programma”