wat zijn de bruine stippel lijntjes?

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

pmholsthoorn

wat zijn de bruine stippel lijntjes?

Berichtdoor pmholsthoorn » 10 jun 2010 14:21

Als ik nu met de nieuwe MS 6.16.1 mijn 2010.3 kaart open zie ik vanaf 700m bruine stippel lijnjes, wat zijn dat?
Lijken stukjes onverhard o.i.d. Soms zijn lang soms kleine stukjes?
Is het ookbruikbaar als weg?
Voor mij is de GPS (een Zumo 550) een welkome aanvulling op het genot van het rijden met de motor. En het wordt nu met Onroute weer landelijker.
Met deze BMW 1200 C is het nu nog fijner toeren, nooit meer de weg kwijt en altijd weer op tijd thuis
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 10 jun 2010 20:54

Als het de City Navigator kaart is en het zijn stippellijntjes, dan zijn ze onverhard. En dus wegen. Kun je proberen door Vermijden onverharde wegen uit te zetten.

Maar let op, veel onverharde wegen weigeren in een route te komen, omdat ze gewoon verboden zijn te berijden. Gaat ook wel eens fout (kaartfouten, veranderde omstandigheden)

En in België is alles wat onverhard is verboden, tenzij je er echt aan woont of werkt.

Met een chopper/sportmotor is het meestal beter deze wegen te mijden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
pmholsthoorn

Berichtdoor pmholsthoorn » 10 jun 2010 21:10

Het is inderdaad de CN kaart 2010.3, maar ik bedoel niet de grijze maar de bruine stippel lijntjes of eigenlijk streepjes?
Voor mij is de GPS (een Zumo 550) een welkome aanvulling op het genot van het rijden met de motor. En het wordt nu met Onroute weer landelijker.

Met deze BMW 1200 C is het nu nog fijner toeren, nooit meer de weg kwijt en altijd weer op tijd thuis
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 jun 2010 08:32

Ik ben bang dat zonder plaatje ik je niet ga snappen.

Enige bruine lijnen die ik verder ken zijn de kaartsegment lijnen, en die zijn vrijwel altijd recht.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
pmholsthoorn

Berichtdoor pmholsthoorn » 11 jun 2010 09:32

Marco schreef:Ik ben bang dat zonder plaatje ik je niet ga snappen.

Enige bruine lijnen die ik verder ken zijn de kaartsegment lijnen, en die zijn vrijwel altijd recht.

Helaas kan ik geen plaatje voor je maken.
Maar als je CN kaart 2010.3 opent op bv. 700 m zie je het bijna overal in het landelijke gebied.

Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 jun 2010 16:41

Afbeelding

Dit? Wandelpaden in Woonwijken of te wel verboden voor overig verkeer anders dan wandelaars volgens mij.

Of deze? Combinatie van onverharde en wandel onverharde volgens mij.
Afbeelding

Mijn conclusie is dat de bruine stippellijnen wandelpaden zijn en dus NIET met een gemotoriseerd voertuig mogen worden bereden.
Marco.

.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 14 jun 2010 10:43

Ik heb nog even verder gekeken, want het is vrij eenvoudig om dit te controleren.

Als je een locatie op de kaart kiest, kun je via de rechtermuisknop de sattelietbeelden via Google Maps opvragen en dan even met Streetview kijken wat het is.

Kijk ik bij mij in de buurt bij het Slotermeer park, dan zie je in Mapsource dit
Afbeelding

En ziet het er in Google Streetview als volgt uit:
Afbeelding

Met andere woorden, een enkele bruine stippellijn is een wandel of fietspad. Is de stippelijn dubbel, dan is het een "weg".
Marco.

.
pmholsthoorn

Berichtdoor pmholsthoorn » 14 jun 2010 15:43

Marco schreef:Ik heb nog even verder gekeken, want het is vrij eenvoudig om dit te controleren.

Als je een locatie op de kaart kiest, kun je via de rechtermuisknop de sattelietbeelden via Google Maps opvragen en dan even met Streetview kijken wat het is.

Kijk ik bij mij in de buurt bij het Slotermeer park, dan zie je in Mapsource dit
Afbeelding

En ziet het er in Google Streetview als volgt uit:
Afbeelding

Met andere woorden, een enkele bruine stippellijn is een wandel of fietspad. Is de stippelijn dubbel, dan is het een "weg".

Inderdaad ik heb nu ook geken via jouw tips en het is zo.
Ik heb wel moeite om een locatie van uit MS op Google maps te krijgen?
Maar mijn vraag is beantwoord,dank je wel ik ga er bij het makenvan een toertje zeker gebruik van maken.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”