Hoe kan ik een Google Maps route converteren

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

GPS Expert
Site Admin
Contacteer:

Hoe kan ik een Google Maps route converteren

Berichtdoor GPS Expert » 16 mei 2008 17:22

Hoe kan ik een Google maps route converteren naar een GPX route.

In Google Maps kun je tegenwoordig routes maken en printen. maar zijn deze routes ook in een Garmin toestel of TomTom te laden?

ja, dat kan. met een truuk van deze website Elsewhere.org. Hiermee krijg je in Firefox een extra knop in je taakbalk
Afbeelding

En neem als voorbeeld deze Google Maps route
Afbeelding

Druk op de knop:
Afbeelding

Kopieer de inhoud van dit scherm in Kladblok/Notepad en sla die op als Naam.gpx (maar hier kan Mapsource 6.13.x nog niks mee)
Afbeelding

Hierna dien je dit bestand naam.gpx eerst in Tyre in te lezen en weer als GPX op te slaan (EasyGPS kan ook).
Afbeelding

Nu kan Mapsouce 6.13.x de route lezen en kun je die laten berekenen.
Afbeelding

En je kunt de route opschonen of nog beter overtrekken, want er zitten wel heel veel tussenpunten in.
Mr. M

Berichtdoor Mr. M » 21 mei 2008 18:41

Dit is goed nieuws! Zal de extensie effe in mijn Firefox laden.

gr M
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 23 mei 2008 16:29

En? Werkt het? Gister weigerde deze dienst bij me trouwens.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Mr. M

Berichtdoor Mr. M » 25 jun 2008 08:37

Van de week nog even gebruikt. Op maps.google.nl wil het niet, maar .com werkt prima. Toch wel handig.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 jun 2008 10:31

Ja, werkt zeker leuk. Zelfs de track werkt goed, Hoef je niet eens UnFlag te gebruiken om de route zo in de Zumo te plakken :)
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
Mr. M

Berichtdoor Mr. M » 25 jun 2008 11:46

http://maps.google.nl doet het ook (weer?). Heb net Firefox 3.0 geinstalleerd en alles ok.
Freelander

Berichtdoor Freelander » 12 jun 2011 07:21

Ik merk dat de link om GMapToGPX te downloaden niet meer werkt. Is er ondertussen iets anders voor in de plaats gekomen misschien?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 12 jun 2011 10:46

Ik probeer de link net en die werkt gewoon.

Als je zelf wilt uitstippelen op Google maps, kun je ook gebruik maken van ITN Converter, of www.gpsies.com
Marco.

.
Freelander

Berichtdoor Freelander » 13 jun 2011 20:44

Op die site van Elsewhere kom ik wel maar krijg, als ik de link van het programmaatje aanklik wel degelijk een foutmelding, zelfs in 2 verschillende browsers. Dus dan snap ik er niks meer van hoor.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 jun 2011 20:51

Het werkt gewoon, net geprobeerd, wel goed de instructies lezen!
Marco.

.
Gijs

Berichtdoor Gijs » 01 jul 2011 07:47

Ik maak vaak gebruik van GMapToGPX om routes te plannen in Googlemaps met de optie lopen, daarbij sleep ik de route dan naar punten waar ik langs wil lopen of fietsen. Erg makkelijk vanwege de rerouting van Googlemaps die rekening houdt met looppaden. Maar sinds gisteren krijg ik geen reactie van de GMAPtoGPX ap op Google maps, terwijl ik op een willekeurige andere website een foutcode krijg
GMapToGPX v6.4h (ERROR)
There doesn't seem to be any extractable data on this page

Hebben jullie ook deze ervaring?

Ik heb het idee dat het te maken heeft met de nieuwe versie van Google maps waarbij er meerdere voorgestelde routes beschikbaar zijn.

Op de site van http://www.elsewhere.org/journal/gmaptogpx/ maakt iemand de suggestie voor de volgende workaround:
As a temporary measure, you can use Google Map Cue Sheet. Doesn’t generate the turn-by-turns the same way, but you can at least program a GPS with the CRS or GPX file.

Vanavond even testen of ik het ook kan openen in Mapsource

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”