Nummering van waypoints in basecamp

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

GerritK

Nummering van waypoints in basecamp

Berichtdoor GerritK » 19 sep 2018 10:08

Hallo
Ik zou aan waypoints een uniek nummer willen geven; in mijn geval een nummer dat overeenkomt met de pagina van een routeboekje.
Bijvoorbeeld: In het routeboekje zitten 10 kaartjes met daarin een track getekend met op ieder kaartje een beginpunt. Dat beginpunt krijgt op kaartje 1, waypointnr. 1; op kaartje 2, waypointnr. 2 enz.
Mijn probleem is dat, zodra ik deze genummerde waypoints laadt in basecamp, daar een ander nummer aan wordt gegeven, omdat in mijn basecamp database het gelade nummer al eens is gebruikt voor een andere waypoint. Het is niet mogelijk om in je database twee dezelfde nummers te gebruiken.
Nu dacht ik het probleem op te lossen door voor dit specifieke doel een nieuwe database aan te leggen, maar dat blijkt ook niet goed te werken: Als ik een nieuwe database aanleg via bewerken, opties, algemeen, blijkt de nieuwe database een kopie van de standaard database. Wanneer ik uit de nieuwe database alle bestanden zou verwijderen om hem uitsluitend beschikbaar te hebben voor mijn doel, worden de bestanden ook verwijderd uit de oorspronkelijke "standaard" database.
Een andere oplossing zou kunnen zijn te werken met mapsource. De oorspronkelijke waypoints sla ik op in een mapsource bestand en klaar is kees. Maar als ik of een ander dat bestand met waypoints dan weer open in basecamp wordt weer tegen het zelfde probleem aangelopen dat de waypoints een nieuw nummer krijgen.
Zien jullie een oplossing?

Met dank Gerrit.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 19 sep 2018 17:49

Maak de nummering specifieker, zet er een eigen nummer of code voor of achter, dan kun je per boekje bv zeggen 112-b3 voor waypoint 112 van boekje 3 en desnoods nog r2. Erbij voor route 2
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
GerritK

Berichtdoor GerritK » 20 sep 2018 14:39

Marco schreef:Maak de nummering specifieker, zet er een eigen nummer of code voor of achter, dan kun je per boekje bv zeggen 112-b3 voor waypoint 112 van boekje 3 en desnoods nog r2. Erbij voor route 2

Bedankt voor de suggestie. Ik zal het zo gaan doen.
M.a.w. er is geen andere oplossing.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”