Basecamp bibliotheek overzetten van Windows naar Mac

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

EdRamakers

Basecamp bibliotheek overzetten van Windows naar Mac

Berichtdoor EdRamakers » 16 feb 2018 21:03

Ik wil voor een kennis mijn Basecamp bilbliotheek via backup en herstel overbrengen van mijn Windows computer naar zijn Mac. Is dat mogelijk of zijn er andere mogelijkheden. Het gaat om een grote verzameling routes en tracks. Wie heeft hier ervaring mee?

Ed
Rene_N

Berichtdoor Rene_N » 17 feb 2018 21:05

Hallo Ed,
Wat jij voorstelt werkt, ik heb er ervaring mee. Dus maak een backup van je eigen BaseCamp Windows database, kopieer dat bestand naar de Mac van je kennis. BaseCamp geeft het backup standaard de naam "BaseCamp YYYY-MM-DD.Backup", met YYYY-MM-DD de datum waarop je de backup maakt. Maar je kunt het ook prima een andere naam geven. Middels Bestand --> Herstellen kun je vervolgens jouw database bij hem inlezen. LET OP: zijn database wordt daarbij overschreven.
Wil je de huidige database van je kennis bewaren, kun je 2 dingen doen. Of je maakt eerst nog een backup van zijn database (geef die dan een andere naam dan je eigen backup). Kan hij later zijn eigen database weer terugzetten. Andere optie is om bij hem een 2e database aan te maken. Bij Windows doe je dat onder Bewerken --> Opties --> Algemeen --> Klik op het groene + teken om de naam en lokatie op te geven. Na het aanmaken kun via hetzelfde tabblad wisselen van de standaard naar de extra database en terug. Op de Mac ga je naar BaseCamp --> Voorkeuren --> Geavanceerd --> Nieuwe Bibliotheek om een extra bibliotheek aan te maken. Wisselen naar een andere bibliotheek doe je via BaseCamp --> Voorkeuren --> Geavanceerd --> Kies Bibliotheek. Succes.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 17 feb 2018 21:16

Bij de Mac is ook een 2de database aan te maken en te gebruiken.

Backup maken in Windows en herstel in Mac is de snelste en beste oplossing.
M.b.v. JaVaWa GMTK zou je ook kaarten kunnen overzetten naar zijn computer.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
EdRamakers

Berichtdoor EdRamakers » 17 feb 2018 23:16

Bedankt allemaal.

Ik ga het proberen.

Ed
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 18 feb 2018 09:10

Stel dat je kaarten van Mac naar WIndows overzet, dan kan mogelijk dit probleem nog optreden: viewtopic.php?f=33&t=1596
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”