kaarten GPSmap 62s niet meer in basecamp

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

gpsfiets

kaarten GPSmap 62s niet meer in basecamp

Berichtdoor gpsfiets » 24 feb 2017 17:06

De wereldkaart die standaard op mijn GPSmap 62s staat en kaarten van een aantal sd-kaartjes met landenkaarten, waren altijd zichtbaar in Basecamp. Sinds enige tijd niet meer. Bij het opstarten van basecamp zie je ze linksboven even verschijnen bij het laden, maar daarna zijn ze weer weg. Als ik via Javawa device manager de kaartcaches in basecamp opruim, blijft bij de eerste keer basecamp opstarten de wereldkaart nog wel zichtbaar en te selecteren. Bij basecamp afsluiten en daarna voor de tweede keer basecamp opstarten echter alweer niet meer. Ik heb intussen van alles geprobeerd wat ik kan vinden op internet, maar kom niet verder. Is dit een probleem in basecamp? Ik gebruik niet de laatste versie, omdat ik daarvoor in windows 10 niet de juiste driver heb.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 feb 2017 23:07

In dit geval is de product cache beschadigd van BaseCamp en die wordt niet gewist met GMTK of JDM programma's, dit kan alleen handmatig door zelf de folder te verwijderen.

Volg deze stappen en verwijder de folders die daar genoemd staan: viewtopic.php?p=5774#p5774

De driver zal waarschijnlijjk over een video driver gaan, andere drivers kunnen geen belemmering zijn.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
gpsfiets

Berichtdoor gpsfiets » 26 feb 2017 11:42

Bedankt voor de reactie Marco. Ik had dat echter al geprobeerd. Heb het nu nog een keer gedaan, maar het probleem blijft hetzelfde.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 26 feb 2017 12:50

Geen probleem met Ctrl-G (basiskaart alleen aan/uit)?
JDM geeft geen foutmeldingen.
Teveel unlock codes (gma bestanden) in je gebruikers kaartfolder staan van 1 en dezelfde kaart?

Anders BaseCamp eens verwijderen van de computer met behulp van Revo Uninstaller, daarna reboot computer en dan weer installeren.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
gpsfiets

Berichtdoor gpsfiets » 26 feb 2017 13:22

Ik had intussen alles van basecamp verwijderd en geprobeerd versie 4.3.5. er op te zetten volgens een forumitem van 7-10-2014. Ging op zich goed, maar 4.5.3. wil niet meer opstarten: melding dat een nieuwere versie geïnstalleerd moet worden. Ben met de videodrivers bezig geweest en heb 4.6.2. geïnstalleerd. Deze wil nog steeds niet opstarten vanwege de videodriver, dus blijkbaar is mijn hardware te oud. Daarna alles er weer af en versie 4.5.0. geïnstalleerd (ook een item op het forum). Dit draait nu weer goed. Probleem dus opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken en ik ben blij dat er zo'n forum is.
gpsfiets

Berichtdoor gpsfiets » 26 feb 2017 13:24

4.5.3. hiervoor moet 4.3.5. zijn wat niet meer wil.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”