Mapsource kan Google earth niet vinden

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Ank

Mapsource kan Google earth niet vinden

Berichtdoor Ank » 31 aug 2016 12:20

Sinds kort kan Mapsource Google earth niet meer vinden; er is iets veemds gebeurd, G.E is kennelijk 2 weken geleden, op 20 aug. verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, automatisch, ik heb niets gedaan, het is nu vesie 7.1.5.1557. Dat heb ik ontdekt toen ik keek of het er nog was, omdat in mapsource gemeld werd "voor deze functie moet G.E. zijn geïnstalleerd, ga naar de website enz". Enig idee wat hier is gebeurd?
Ank

Berichtdoor Ank » 01 sep 2016 13:03

Het ziet ernaar uit dat ik de oplossing gevonden heb, het probleem stond al eerder in het forum. Bedankt voor de aandacht.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 01 sep 2016 21:32

Dit is tegenwoordig ook vaak de oplossing:

If Google Earth is Not recognized in Mapsource or Basecamp the problem is Google Earth/Google Earth Pro has not registered properly.
Solution:

First you need to check properties to show WHERE Google Earth is installed:
From the Command Prompt (As Administrator!) type the the following as applicable and press ENTER:

"C:\Program Files (x86)\Google\Google Earth Pro\client\googleearth.exe" /RegServer (works with Google Earth Pro in Win 7...10)

"C:\Program Files\Google\Google Earth Pro\client\googleearth.exe" /RegServer (works with Google Earth Pro in Win 7...10)

Should fix Google Earth recognition problem
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”