Hoe nieuw startpunt op route maken?

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Patrick

Hoe nieuw startpunt op route maken?

Berichtdoor Patrick » 20 aug 2016 15:10

Ik heb een route gedownload via internet.
Als ik deze importeer via Basecamp dan is dit een spoor waar ik nog een rout e moet van maken.
Ik klik dan rechts op het spoor en klik op route maken op basis van spoor.
Wanneer de route gemaakt is en ik deze open, staan enkel begin- en eindpunt vermeld. Weergeven op scherm geeft de hele route.
Wanneer ik deze op mijn Dezl 760 LMT-D zet en wil rijden kan ik enkel kiezen om naar het start- of eindpunt te rijden.
Ik zou natuurlijk liever vertrekken vanuit het punt dat het dichts bij huis ligt.
Hoe kan ik dit oplossen?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 21 aug 2016 11:00

Als je route naar spoor conversie uitvoert en in de werkbalk staat als activiteit auto of motor dan krijg je een route die je niet meer mag aanpassen. Dat is wat je nu ziet en krijgt.

Als je eerst die activiteit in de werkbalk op Direct zet, en dan de route naar spoor conversie uitvoert, zul je de vraag krijgen hoeveel routepunten je wenst (in Windows BC , in Mac BC via instellingen van te voren instellen). Niet automatische gebruiken, maar zelf een aantal opgeven (bv 20 tot 30, afh. van de lengte en land van route).
Hierna kun je de route aanpassen met de normale bewerkingen net zoals je de route zelf hebt gemaakt.

De activiteit in de werkbalk geldt voor als je zelf een nieuwe route maakt, als je converteert en als je routes importeert waarin nog geen activiteit is opgenomen (meeste internet routes, of routes gemaakt op websites).

Soms is het net zo snel of sneller om het spoor gewoon met een nieuwe route over te tekenen, dan kun je direct zelf bepalen waar het startpunt dient te komen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Patrick

Berichtdoor Patrick » 21 aug 2016 11:13

Ik ben namelijk van plan om mijn dezl 760, wegens zijn forse afmetingen, te vervangen door een ander type van Garmin. Welk is volgens jullie een (zeer) goed toestel voor gebruik in de wagen en om routes op te downloaden of te maken?? :roll: :?:
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 21 aug 2016 15:55

Ik blijft dit moeilijk te adviseren bij het merk Garmin. En dat komt omdat ze de routefunctionaliteit bij auto toestellen niet altijd consequent uitvoeren en mogelijk maken, door bugs in de toestellen werkt het de ene keer wel en de andere keer niet.

Kijk ik naar de spec's van de huidige generatie op de website van Garmin dan hebben alle toestellen de Reisplanner functie en dat duidt erop dat er routes uitgewisseld kunnen worden.
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/cOnTheR ... ve-p1.html

Wil je 100% zekerheid betreffende het uitstippelen van routes en bv ook gebruik maken van sporen, dan raad ik je eerder een motortoestel aan, want daarin zijn deze functies uitgebreid aanwezig en getest door vele mensen.

Een alternatief deze dagen is de TomTom, in alle nieuwe modellen zit ook een reisplanner in via TomTom MyDrive en andere website/programma Myroute-app is het dan mogelijk ook sporen van internet op te halen en met de TomTom als routes te reiden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Patrick

Berichtdoor Patrick » 21 aug 2016 21:22

Marco

Hartelijk bedankt voor de raad.
De activiteit stond inderdaad op auto.
Ik heb eens geprobeerd om het spoor te overtrekken met een route, die ik dan van thuis uit laat vertrekken.
Heb die route vanmiddag geprobeerd en werkt prima!
Dit is echt een prima tip, die snel en goed werkt.

Groetjes

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”