OpenFietsMap kaart op Mac BaseCamp installeren lukt niet.

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Wannes

OpenFietsMap kaart op Mac BaseCamp installeren lukt niet.

Berichtdoor Wannes » 12 aug 2016 09:48

Goede morgen, ik heb gisteren basecamp voor Mac geïnstalleerd op men pc. Daarna de openstreetmaps (belgie - Nederland en gedeelte Zwitserland). Bij men downloads staat het bestand OSM generic routable.gmap . Als ik hierop dubbelklik dan start geen automatische installatie, maar openen 2 mappen (63240000_mdr en product1) en de bestanden 63240000.mdx en info.xml. Wat is de volgende stap om deze kaarten in men basecamp te krijgen. Als ik bij basecamp onder kaarten kijk, staat hier enkel een algemene overzichtskaart, die er standaard in zit. Dank voor de reacties.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 13 aug 2016 11:26

Heb je BaseCamp via de AppStore geïnstalleerd?

Zo ja dan opnieuw downloaden, maar nu direct bij Garmin vandaan van hun website. Even googlen op; Garmin Basecamp Mac download en de link wordt zichtbaar.

Na installatie BaseCamp ook controleren of je het programma Garmin MapManager van Garmin in Programma's hebt staan, dit is het programma wat de kaart op de Mac installeert.

Indien je wel bij Garmin had gedownload, dan is de bestandskoppeling tussen de extenties GMAP en het programma Garmin MapManager beschadigd.

Maak een bestand met een tekstverwerker op de desktop.
Toon de info van dit bestand (1x op bestandsnaam klikken en dan cmd-I of rechtermuisknop - toon info
Nu hier de naam veranderen aan het einde naar .gmap
Nu het bestand koppelen aan Garmin MapManager voor al deze bestanden.
herhaal dit voor de naam gmapi
Hierna dit bestand verwijderen

Nu is de bestand/folder koppeling herstelt en kun je dubbelklikken op de gedownloade OSM kaart, Garmin MapManager start en zal dan vragen of de kaart geïnstalleerd dient te worden.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”