Route-aanwijzingen vanuit BaseCamp printen?

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Jmwhendriks

Route-aanwijzingen vanuit BaseCamp printen?

Berichtdoor Jmwhendriks » 24 aug 2015 12:17

Ik krijg het verzoek van één van de leden van onze club of ik ook een beschrijving van een route kan aanleveren, de zgn. routrerol.
Basecamp heeft de optie 'Routeaanwijzingen' waarin perfect beschreven staat waarheen gereden moet worden. Ik zie echter nergens de mogelijkheid om dit op te slaan. Nu ben ik dus 'verplicht' om de (in dit geval gelukkig maar) zestien pagina's te printen, weer te scannen en dan aan hem door te mailen.
Ik kan ook de hele beschrijving selecteren, deze kopiëren en dan in Word opslaan maar dan zijn de pijltjes weg en dát lijkt me dan wel weer juist handig (ik heb zelf nog nooit met een routerol gereden).

In deze tijd zou dat véél makkelijker moeten kunnen, even opslaan en doormailen. Kan de enkeling die nog een routerol wil hebben dat lekker zelf printen.

Is er misschien een mogelijkheid dat bij een volgende update van Basecamp dit mogelijk wordt gemaakt? Ik hoor het wel.
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 24 aug 2015 21:10

In plaats van printen en dan weer scannen, direct printen naar een PDF printer. Standaard in Windows 10 is deze aanwezig as de Microsoft to PDF printer. Kwaliteit ziet er goed uit na een print vanuit BaseCamp.

Voor Windows 7/8 kun je gebruik maken van gratis PDF printers zoals Bullzip PDF printer of PDFCreator

Zelf maak(te) ik regelmatig gebruik van PDFCreator.

Een andere mogelijkheid is gebruik maken van Tyre, echter, die maakt dan een roadbook gebaseerd op Google Maps, nadat je de route opnieuw hebt berekend in Tyre. De GPX route kun je vanuit BaseCamp exporteren en in Tyre weer openen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Jmwhendriks

Berichtdoor Jmwhendriks » 24 aug 2015 22:56

Marco, dankjewel voor dit handige antwoord, ik gebruik idd W10.
Waar ik nu weer tegen aanloop is dat ik niet kan vinden waar hij dit bestand dan laat. Er wordt aangegeven 'Locatie: Portprompt' maar deze kan ik niet vinden, niet in de zoekfunctie van W10 maar ook niet rechtstreeks in 'Verkenner' onder 'deze PC' Enig idee waar dit dan uit kan hangen?
Jmwhendriks

Berichtdoor Jmwhendriks » 24 aug 2015 23:15

Marco, doe maar geen moeite meer, ik heb gevonden hoe het werkt. (Even 'googelen' is soms ook héél handig :wink: )
Nogmaals bedankt voor de tip.
GDH

Berichtdoor GDH » 27 apr 2016 17:22

Kun je de gevonden informatie mbt de portprompt ook delen

mvg George
Jmwhendriks

Berichtdoor Jmwhendriks » 28 apr 2016 19:15

Sorry George,
Dit was al een tijdje geleden en ik ben nu al zeker een half uur aan het zoeken maar kan het niet meer vinden :-(
gr José
GDH

Berichtdoor GDH » 28 apr 2016 19:26

ok, mocht je het weer tegenkomen, dan hoor ik het graag
Jmwhendriks

Berichtdoor Jmwhendriks » 28 apr 2016 19:29

Heeft de GPS Expert niet alsnog een antwoord op dit probleem?
Ik ben echt al een tijdje aan het zoeken omdat ik niet kan uitstaan dat ik het nu niet meer kan vinden, maar helaas. Ook niet met 'gewoon' googelen of bij vragen over W10. Nu stond ik op het punt om dit in mijn beste Engels aan Garmin te gaan vragen, maar dat vond ik toch een beetje te veel van het goede.
Er moet hier toch wel een expert zijn die ons dat kan vertellen?
GDH

Berichtdoor GDH » 28 apr 2016 19:39

we wachten het af,

mvg George
Polleke

Berichtdoor Polleke » 29 apr 2016 16:28

Jmwhendriks schreef:Marco, dankjewel voor dit handige antwoord, ik gebruik idd W10.
Waar ik nu weer tegen aanloop is dat ik niet kan vinden waar hij dit bestand dan laat. Er wordt aangegeven 'Locatie: Portprompt' maar deze kan ik niet vinden, niet in de zoekfunctie van W10 maar ook niet rechtstreeks in 'Verkenner' onder 'deze PC' Enig idee waar dit dan uit kan hangen?

Dat kies je toch gewoon zelf waar hij dit moet opslaan

Je dubbel klikt op de route,dan klik je op" Routeaanwijzingen",dan rechts onder op afdrukken klikken,dan nogmaals op afdrukken klikken,dan krijg je een scherm met als titel "Printeruitvoer opslaan",hier kies te toch zelf waar je hem naar toe zendt en dan weet je waar hij staat,en bij mij is dat automatisch een pdf bestand.(bij instellingen onder apparaten Microsoft print to pdf selecteren en als standaard zetten)

Maar dat roadbook is niet te rijden,veel te veel aanwijzingen,en onduidelijke beschrijvingen(sla rechtsaf op weg 349meter bv)

Portprompt is een printerport
Polleke met Pan Europeaan +BMW 1150gs met zumo 550+Zumo 390+Tripy I+TRIPY II+routerol
GDH

Berichtdoor GDH » 29 apr 2016 17:16

Oplossing in Windows 10
ga naar instellingen
kies printers en scanners
klik op Microsoft Print to PDF
klik op Als standaard instellen

In Basecamp
Dubbelklik op de naam van de tocht die je wilt printen, je ziet dan onder "eigenschappen" de uitgeschreven tocht.
Klik op Afdrukken
Klik op printer (boven in de balk)
Kies je printer "Microsoft Print to PDF"
vink ook naar bestand aan en klik OK
Klik op Afdrukken er komt een menu "Printer uitvoer opslaan als"
Geef een bestandsnaam op en locatie waar je het bestand wilt bewaren.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”