Berekenen route bij omzetting direct naar toerfiets

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Albertjacobs

Berekenen route bij omzetting direct naar toerfiets

Berichtdoor Albertjacobs » 10 mei 2015 11:18

Als ik een gpx bestand download, na een route samengesteld te hebben via knooppunten toepassing, dan wordt een track gemaakt.
Bij de omzetting naar een route wordt standaard DIRECT gekozen en geeft deze bv. 42 km aan zonder routeaanwijzingen. Dan selecteer ik routeoptie TOERFIETS en wordt de route herberekend. Nu heb ik wel routeaanwijzingen, maar ipv 42 km is mijn nieuwe route nu 84 km. Wat doe ik verkeerd?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 11 mei 2015 08:38

Routeringsinstellingen in BaseCmp van toerfiets activiteit en ook de vermijdingsinstelingen. Minder (vermijden) is meer flexibiliteit in plannen van de routes).

Daarnaast is er een kaart verschil tussen de knooppunt website en de kaart in BaseCamp (Edge Touring).

Er is vrijwel nooit een goede conversie, van track/spoor naar route is er eigenlijk altijd nawerk nodig om de route de originele track zo goed mogelijk te laten volgen.

Pas bij conversie ook op met de via-punten in de route, ik gebruik nooit automatische conversie, maar altijd handmatig en dan bv 20 via-punten en daarna de route via invoegpotlood gereedschap (of Alt-Handje en dan slepen)) aanpassen en corrigeren naar de track.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”