Vergrendelde kaarten gedetecteerd

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Aajexp
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jun 2014 12:03

Vergrendelde kaarten gedetecteerd

Berichtdoor Aajexp » 06 mei 2015 11:24

Ik heb op een desktop computer met Windows 8.2 Basecamp staan met de volgende kaarten
City Navigator Europa NTU 2015.4
Topo Benelux PRO
Topo Deutschland V6 PRO
OnRoute motor Europa
Topo Deutshland oudere versie
MapSource Topo Nederland oudere versie
Deze zijn ontgrendeld en werken goed, wat er wel anders is: het kaart materiaal is verplaatst
door middel van GMTK van de SSD (waar het OS op staat en BC) naar een andere harde schijf.
Hiervan is een backup gemaakt die met GMTK als herstel naar een laptop en naar een Mac zijn verplaatst.
Dat werkte tot op heden prima, maar sinds vandaag krijg ik de melding "Vergrendelde kaarten gedetecteerd".
Dus de volgende kaarten zijn niet meer ontgrendeld:
City Navigator Europa NTU 2015.4
Topo Benelux PRO
Topo Deutschland V6 PRO
Dit is zowel op de Mac yosemite het geval als op de laptop Win 7
Het opnieuw aanbieden van de ontgrendelcodes helpt niet.
De volgende stap die ik ondernomen heb is: met GMTK alle kaarten verwijderd op mac en laptop en opnieuw een
backup gemaakt en deze op de Mac en laptop gezet. Ik blijf met de eerder genoemde niet ontgrendelbare kaarten zitten.
Als je in Basecamp bij "kaartproducten beheren" kijkt staat er bij:
City Navigator Europa NTU 2015.4 Niet -geverifieerd
Topo Benelux PRO vergrendeld
Topo Deutschland V6 PRO Niet-geverifieerd.
Bij GMTK staat als je op info klikt:
City Navigator Europa NTU 2015.4 de ontgrendelcode wordt vermeld
Topo Benelux PRO onbekend gma bestand
Topo Deutschland V6 PRO de ontgrendel code vermeld
Wat is hier aan de hand Rechten?
Wat ook niet meer lukt is de ontgrendel code op niuew met BC bij garmin ophalen .
Het is ook vreemd dat het probleem niet OS gerelateerd is
Gebruikersavatar
Marco
Moderator
Berichten: 2652
Lid geworden op: 21 mar 2008 13:42
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 mei 2015 06:54

Er is iets gebeurd met de gma certificaten, deze staan meestal in het gebruikers profiel en niet altijd naast de kaart op de schijf.

Werk je nog steeds onder dezelfde gebruiker of nu met een ander account?

Bovenstaande geldt voor Windows en Mac computers. Ik verplaats vaak handmatig de gma certificaten naar de centrale kaart locaties om dit te vermijden. GMTK kan dit niet voor je oplossen, of misschien met ophalen unlock codes uit de Back-up. Maar waarschijnlijk is dit een handmatig klusje.

De juiste folders heb ik nu niet bij de hand. Ik kan je bijstaan via onze GPS Helpdesk. Max 30 minuten om het te repareren.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Aajexp
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jun 2014 12:03

Berichtdoor Aajexp » 07 mei 2015 11:08

Als reactie op het commentaar van JaVaWa het volgende:
Het een en ander is ontstaan tijdens de installatie van OnRoute Motor. Ik kreeg deze in eerste instantie
niet geinstalleerd. Na het verwijderen van veel ongebruikte .gma ging het goed (bij de helpdesk van Waypoint
was dit onbekend).
Waarom het op de desktop computer met Windows 8.2 (waar alle kaarten rechtstreeks op geinstalleerd zijn)
wel goed blijft werken en het notebook Win 7 en de Mac Yosemite niet, kan zeker te maken hebben met het feit
dat op alle drie de computers er maar een gebruikersaccount is met admin rechten. Dat is om andere reden zo
en zou ik graag zo willen houden.
Dus mijn vraag is: wat is de beste werkwijze via GMTK?
Ik heb het volgende nog getest en weer goed werkend gekregen.
Op het notebook heb ik met GMTK alle kaarten verwijderd.
Of de gma-bestanden en/of ontgrendelcodes dan weg zijn? Ik heb de indruk van niet.
Ik heb de back-up van de desktop computer met Windows 8.2 via de Herstel functie van GMTK op het notebook
geplaatst direct op een tweede harde schijf.
Na het opstarten van BaseCamp krijg ik de volgende melding:
"de volgende kaarten zijn niet meer ontgrendeld
City Navigator Europa NTU 2015.4
Topo Benelux PRO
Topo Deutschland V6 PRO".
Als je dan in BC naar kaarten/kaartproducten beheren gaat zie je een lijstje met producten
die net zijn geinstalleerd waarvan de .gma-kaarten niet ontgrendeld zijn maar de. ucx-kaarten wel.
Als je nu "kaartproducten beheren" opent en naar ontgrendelbare regio's gaat en deze alle wist
springt het scherm weer naar de mij bekende codes die in de map staan:
C:\Users\{gebruikersnaam}\AppData\Roaming\GARMIN\Maps
Ik herken die doordat er nogal wat items staan onder de noemer "kaartproduct niet geinstalleerd" die eigenlijk
opgeruimd moeten worden. Deze items kun je niet via BC wissen. Jammer, dus dat moet handmatig.
Hierna werkt het op het notebook weer zoals het hoort. Het notebook heeft prioriteit i.v.m. meenemen op vakantie.
De Mac heb ik nog niet getest.

ps Marco mocht het nodig zijn dan kom ik via de helpdesk bij je terug

groet Ton

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers