Basecamp - sturen naar toestel, ontvangen van toestel

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Chris

Basecamp - sturen naar toestel, ontvangen van toestel

Berichtdoor Chris » 26 apr 2015 18:21

Basecamp (enkel op mijn PC) herkent niet mijn Dakota 20 GPS.
Ik kan dus niet meer ontvangen op sturen naar toestel of PS.
De PC herkend wel de GPX bestanden in het toestel.
Alles is begonnen met een buitenlandse track te downloaden, daarna stond Basecamp in het Engels en was er geen mogelijkheid om Nederlands te kiezen. Basecamp is verwijderd op de PC en opnieuw geïnstalleerd nu in het Nederlands doch ontvangen en sturen werkt niet meer. Mijn GPS werkt perfect op een andere PC. Alles geprobeerd, ook alle GPX wandelingen in het toestel verwijderd, het is mij een raadsel! Kan dit iets te maken hebben met "Garmin Communicator plugin"
Wie kan me helpen a.u.b.
Chris
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 27 apr 2015 20:23

BaseCamp schakelt niet zomaar over naar een andere taal, klinkt eerder dat er 2 versie op de computer stonden, normaal niet helemaal mogelijk, maar er was inderdaad iets vreemds mee.

De lag niet aan de buitenlandse route, maar waarschijnlijk aan de koppeling van GPX aan je BaseCamp versie.

Waarom de Dakota nu niet herkent wordt is lastig, mogelijk dat de Device Cache van BaseCamp is beschadigd, of de Dakota is vol, in dit laatste geval is de Dakota wel in de Windows Explorer te vinden, maar niet in BaseCamp, die ziet dan alleen een usb stick. De \Garmin\GarminDevice.XML kan dan niet worden aangemaakt.

De BaseCamp Caches kun je legen via gratis programma JaVaWa GMTK, maar mogelijk dat je er ook nog een paar handmatig moet verwijderen/legen.

Cache van Windows BaseCamp:
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Garmin\BaseCamp\CardProductCache\
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Garmin\BaseCamp\DeviceCache\
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Garmin\BaseCamp\ProductDataCache\
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Garmin\BaseCamp\TileCache\
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Chris

Berichtdoor Chris » 27 apr 2015 20:46

Dank voor het antwoord Marco, ik ga dit nagaan en laat je zeker iets weten.
Tot dan.
Chris

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”