Basecamp werkt niet meer

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Dagini

Basecamp werkt niet meer

Berichtdoor Dagini » 04 feb 2015 08:29

Wanneer ik basecamp opstart ktijg ik volgende .
er is een probleem met de installatie van microsoft.net verwijder alle versies van microsoft.net frame en installeer deze opnieuw.
heb deze verwijdert en opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft.
wie weet raad
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 04 feb 2015 17:41

Probeer dit eens: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=552

Lukt dat niet, dan een herinstallatie van Windows overwegen.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Dagini

Berichtdoor Dagini » 05 feb 2015 09:18

dit leek mij wel ingewikkeld en heb een vroegere backup terug gezet en nu werkt het terug
ik denk dat het werd veroorzaakt door de updates van windows is het nu beter dat ik netwerk nu niet laat updaten??
op mijn desktop staat basecamp 4.4.6 en op mijn labtop 2.3.1 en krijg geen melding van update zal ik deze zelf vervangen??
desktop heeft win8.1 labtop win7
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 feb 2015 20:13

Ik zou de 4.4.6 direct van de Garmin site downloaden en dan over de 2.x versie installeren.

Maar, mogelijk dat de database van de 2.x BaseCamp niet goed wordt geconverteerd, dus zorg dat je alles Exporteert uit je oude BaseCamp.
Je kunt ook gebruik maken van het maken van een backup in BaseCamp, doe dat in ieder geval ook,

Als na installatie van BaseCamp 4.x de database niet goed is gevuld:
- Probeer de backup te herstellen, lukt dat niet.
- Importeer dan de geëxporteerde gegevens en verdeel die daarna weer in lijsten en lijstmappen.

De totale export bevat namelijk geen lijsten en lijstmappen (de backup wel). Of per lijst de gegevens exporteren, dan wordt bij importeren elk bestand weer een lijst.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”