Basecamp route Zumo

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

Brainbox7

Basecamp route Zumo

Berichtdoor Brainbox7 » 11 jul 2019 20:42

Hallo,

Op dit moment gebruik ik BC icm een Garmin Zumo 595. Op de pc in BC heb ik dmv waypoints een route gemaakt. Nadat ik klaar was, heb ik de route laten maken. Een mooie route zichtbaar op het scherm was het resultaat. Toen heb ik de route naar de Zumo gestuurd. Daar wilde ik de route bekijken. De route moest geïmporteerd worden.... omdat er meer als 29 waypoints waren (107) werd de route opgedeeld in 4 verschillende routes. Ik had hierin geen keus. Toen ik navigatie wilde starten moest ik het volgende waypoint kiezen. Niets met een normale route die op de kaart start.
Wat heb ik fout gedaan?

Ik hoop dat iemand mijtips kangeven.

Greets,

Brainbox
Polleke

Berichtdoor Polleke » 13 jul 2019 22:23

Wat bedoel je hier mee?
Op de pc in BC heb ik dmv waypoints een route gemaakt. Nadat ik klaar was, heb ik de route laten maken.
Heb je dit gedaan?
De waypoints geplaatst en er door Basecamp daar een route van laten maken,door de waypoints te selecteren en dan op "Route maken op basis van geselecteerde waypoints"
of
de route tool gebruikt en dan viapunten geplaatst?

Je moet als de route klaar is de viapoints zacht maken(niet waarschuwen bij aankomst) je kan 30 harde(waarschuwen bij aankomst)waypoints hebben en daar tussen 125 zachte waypoints hebben,je moet minimum twee harde punten hebben,het begin en het einde,je kan daar tussen harde punten zetten,bv bij de lunchstop

als jij 107 harde waypoints hebt gaat hij die route in 4 delen maken.
en voor een mooie route te maken kan dat met veel minder viapunten.

Het is beter dat je wat op YouTube kijkt naar wat filmpjes over basecamp ,staan er genoeg op.
zodat je wat meer over routes maken te weten komt.

De juiste benaming van harde punten is Waypoints en de zachte punten zijn shapingspoints

zet anders die route eens hier neer zodat we kunnen meekijken.
Polleke met Pan Europeaan +BMW 1150gs met zumo 550+Zumo 390+Tripy I+TRIPY II+routerol
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 16 jul 2019 08:32

In deze posting staat een video van mij met daarin in het kort uitgelegd over de nieuwe manier van route punten in BaseCamp.

Vaak worden ze harde en zoachte punten genoemd, of gaat men de technische benamingen zoals shaping points gebruiken, maar in BaseCamp ie je maar 2 namen en dat zijn punten in een route die op waarschuwen of op niet-waarschuwen staan.
De punten die op waarschuwen staan moet je passeren en zijn ook de vlaggetjes die je in de GPS ziet. De niet-waarschuwen punten worden gevolgd, mogen worden overgeslagen en zijn in de GPS blauwe punten.

viewtopic.php?p=3995#p3995
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”