Foutmelding in BaseCamp bij opstart

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

anjes

Foutmelding in BaseCamp bij opstart

Berichtdoor anjes » 05 mar 2018 12:46

Sinds een paar dagen krijg ik onderstaande melding bij het opstarten van BaseCamp :
BaseCamp melding.JPG

Het vreemde is dat de cloudopslag momenteel geen gegevens bevat.
De betrokken track is op een andere computer(windows) aanvankelijk naar de cloud gekopiëerd en nadien weer verwijderd.
Hoe geraak ik van dit probleem af ?
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 05 mar 2018 21:56

Lees de melding goed; er staat Garmin/GPX/Track....

Gebruik de Windows Verkenner of Mac Finder om dit specifieke bestand uit je GPS te verwijderen, dit heeft niets met de cloud opslag te maken. Alleen dat het bestand beschadigd is, die naam heeft en in je GPS zelf staat.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
anjes

Berichtdoor anjes » 07 mar 2018 13:15

De zoekactie op de computer en gps geeft geen enkele overeenkomst.
Anjes
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 07 mar 2018 17:19

Zoek eens met track* met stet erachter.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

.
anjes

Berichtdoor anjes » 08 mar 2018 09:27

Intussen ook gezocht met * , ook met fragmenten van het pad.
anjes
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 08 mar 2018 10:36

Toch geeft BaseCamp aan dat er op die locatie iets staat met die naam.

X:\Garmin\GPX\Track....

Waarbij X de schijfletter is van een GPS, microSD kaart, usb stick of virtuele microSD kaart.
Marco.

.
anjes

Berichtdoor anjes » 08 mar 2018 14:40

Marco,
De foutmelding is het eerste wat op het BaseCamp scherm komt als de kaarten zichtbaar zijn.
Mijn GPS is niet eens aangesloten.
"2018-02-24" lijkt mij de datum van trackopslag. op 24.02 was er geen track-activiteit. Enkel de track van 23.02 is dan naar BaseCamp gezonden.
Wat ik wel voorhad, mogelijk op 23.02 : bij het opslaan van de track in de GPS, bleef het veld " spoor exporteren 100% voltooid" staan. Ik kon naar geen enkel ander veld of pagina gaan. Uitschakelen en opnieuw opstarten en de track was ook terug te vinden in het toestel.
Ondertussen wat geëxperimenteerd :
Elke track die ik verplaatste naar de cloudopslag, gaf tijdens het transport een "rood" voortgang lijntje. Bij het omgekeerde, verzenden naar een lijst, gaf dit een "groen" lijntje. Ondertussen melde BaseCamp reeds een 2de track met problemen (2018-03-08 ...) vandaag dus. Ik had de bewuste track gedupliceerd.
Ik heb in de bovenbalk " cloudopslag uitschakelen" geklikt en opnieuw BC opgestart, geen klachten.
Dan "cloudopslag inschakelen" ...BC opnieuw opgestart : geen probleemmelding meer en bij het verzenden naar de cloudopslag opnieuw voortganglijntje in het groen.
Eind goed al goed ...

Bedankt voor het meezoeken naar een oplossing.
anjes

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”