BaseCamp voor de Mac, meerdere kaarten openen.

FAQ's voor Garmin BaseCamp onder Windows en/of Mac en Garmin MapSource (en nRoute).

berendvy

BaseCamp voor de Mac, meerdere kaarten openen.

Berichtdoor berendvy » 25 mei 2017 08:47

Als nieuwkomer op dit forum (en (nog) als betrekkelijke leek) het volgende: ik heb op m'n Mac BaseCamp 4.6.3 geïnstalleerd met daarin de kaarten OpenFietsMap Benelux 17.04 en FietsRouteNetWerk Ned 1.00. Nu wil ik graag beide kaarten tegelijk openen als overlays (over elkaar heen) om zo routes uit te zetten. Dit lukt mij niet, is dit überhaupt mogelijk? Op m'n navi Garmin GPSMAP64st lukt dit wel, maar om nu hierop een route te plannen...... is een beetje lastig. Alvast zeer bedankt voor reacties/adviezen!
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 25 mei 2017 09:17

Nee, dat is niet mogelijk met BaseCamp. De enige manier die ik kan bedenken om ze beide te zien is de ene kaart in BaseCamp te openen op een beeldscherm en de andere kaart in Garmin MapSource te openen op een ander beeldscherm, geen overlay, maar wel tegelijkertijd de informatie kunnen zien. MapSource is wel meerdere keren tegelijkertijd te openen.

De echte reden kennen we niet, maar als ik erover nadenk dan zullen dit er een aantal zijn:
- Teveel informatie voor de computer om te tonen (trage beeld opbouw bij veel details).
- Mate van transparantie van de ene kaart t.o.v. de andere kaart is onduidelijk en mogelijk dat als je ze over elkaar heel legt er geen transparantie meer is, dus je ziet de andere kaart zonder meer niet.
- Op welke kaart wil je een route uitstippelen?
- In welke kaart database wil je zoeken?

Grappig is dat het in je toestel wel lukt, maar dat die dezelfde problemen heeft als hierboven geschetst en we dus altijd aanraden om maar 1 kaart (naast de wereldkaart) aan te zetten.

De enige "kaarten" waar het wel mee kan in BaseCamp zijn de Garmin BirdsEye (Google Earth) beelden die als overlay over een bestaande kaart worden getoond. Of een eigen gemaakte kaart via Google Earth. Zie hier een poging van dit laatste: viewtopic.php?f=21&t=1230
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
Polleke

Berichtdoor Polleke » 26 mei 2017 21:40

Je kan de kaarten wel samen voegen met OSM Combiner

http://osm.pleiades.uni-wuppertal.de/openfietsmap/OSM_Combiner/leesmij.html
Polleke met Pan Europeaan +BMW 1150gs met zumo 550+Tripy I+TRIPY II+routerol
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 27 mei 2017 07:24

De suggestie van Polleke een goede optie.

berendvy schreef: FietsRouteNetWerk Ned 1.00.
Waar heb je deze gevonden? Is het deze? http://planner.gps.nl/download.php?toolid=1

Wat ik weet, is dat er het nodigde aan knooppunten wordt veranderd en nadat/als deze zijn verwerkt in OSM, dit ook in de volgende versie van OpenFietsMap zit, of er ooit nog een update van de planner van hierboven komt, weet ik niet, de maker is uit de running.

Ik zou het alleen houden bij de OpenFietsMap, de knooppunten staan daar in en wordt ook het meest/snelste bijgewerkt.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin BaseCamp (en MapSource/nRoute)”