OSM kaarten en mijn probleem bij zumo 590

FAQ's for Garmin zumo models and nüvi models.
2wheeler

OSM kaarten en mijn probleem bij zumo 590

Berichtdoor 2wheeler » 29 mei 2016 19:10

Ben nieuw hier en heb meteen een vraag.

Als gebruiker van een zumo 590 zou ik graag Topo karten installeren.

gebruiken doe ik deze link. en ook de officiële OSM site.

http://garmin.opentopomap.org/

Op zich geen probleem bij BaseCamp.

enkel als ik de " Disk image file " op de SD kaart plaats - worden sommige landen herkent - maar andere niet.

ook JaVaWa herkent sommige van deze bestanden niet.

Wat doe ik fout ??
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 mei 2016 14:55

Als JDM ze niet herkent, dan is er wat fout gegaan bij downloaden, of uitpakken of kopiëren naar de microSD. (bestandsfout).

Kaarten horen in de \Map\ folder op de microSD te worden geplaatst.

Als JDM alleen fouten aangeeft over kaart segmentnummers, dan heb je bij de grens last van overlappende kaarten en missende kaartdelen indien je een kaart uitschakelt, en daarmee ook alle overlappende kaartnummers in andere kaarten uitschakelt je je juist wel aan wilde laten.

Dan is het advies: per land een microSD kaart te maken.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.
2wheeler

Berichtdoor 2wheeler » 30 mei 2016 19:00

Het probleem is dat het sommige karten helemaal niet herkent. Deze worden dan ook niet getoond bij de karten keuze. En deze komen van de opgegeven site.

De zelfde karten op de Nuvi 2595 werken wel - en nu op de Zumo 590 niet.

Dus voor mij is even de logica zoek.

Maar hartelijke dank voor je uitleg, dat kan nog eens van pas komen. :wink:

Bestaat er een programma dat zo een Disk image file voor op de SD kaart kan controleren op fouten.

Dus alle kaarten die ik voor BaseCamp download - van deze Site van Garmin - werken wel op de PC.

Maar ook als ik deze met Basecamp dan op de Zumo " bij Karten Installatie " op de Zumo zet - ook dan herkent de 590 deze karten niet.

Als er toch nog iemand iets weet - heel graag - want ik zou graag in de vakantie een beetje " Gravelwegen " in de Pyreneeën rijden met mijn oud Afrika Twin.

:-D
Marco
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Marco » 30 mei 2016 19:12

Ik gebruik zelf liever deze website: http://garmin.openstreetmap.nl en kies dan voor Routable new style en maak dan mijn eigen selectie (manual tile selection).

De download komt dan (per e-mail) beschikbaar voor in de GPS en voor in BaseCamp.
Marco.

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav.

Zie ook ons GPS Cursus aanbod en YouTube kanaal
.

Terug naar “Garmin zumo / nüvi”